Vállalkozások

Munkahelyi vita – Okos hozzáállással könnyebben kezelhető


2017.02.21   |   

Konfliktus esetén a higgadt, korrekt, emberséges munkáltatói hozzáállás a későbbi munkaköri légkört javítja. Az előrelátás pedig a leghasznosabb…

Legyen nyoma mindennek!

Vitás helyzetben csak a dokumentáció számít, úgyhogy mindig minden legyen meg írásban is, idézi az Inc.com tanácsait az uzeletresz.hu.

Ha nagyon eldurvul a helyzet, még egy kézzel írt személyes jegyzet is dokumentumnak számít. Ez időigényes, de a szó elszáll, és ha rögzített egy dátum, egy beszélgetésben elhangzott néhány mondat, az később nagy segítség lehet.

Kezdettől érthetően, egyértelműen

A későbbi bonyodalmak, magyarázkodások elkerüléséhez, például a munkakörrel, munkával kapcsolatos elvárásokat érdemes kristálytisztán megfogalmazni, mert mindenki joggal tart igényt a precíz munkaköri leírásra.

Minden szerepkörben, minden pozícióban.

Azt is tudnia kell legalább a vezetőnek, mi a feltétele annak, hogy az adott poszton valaki a legtöbbet hozza ki magából, és azt is, konkrétan mit fed ez a „legtöbb”.

Nem ildomos, nem praktikus és nem profi dolog arra alapozni, hogy a beosztott „úgyis tudja”, hogy „ez józan ésszel belátható”, hogy, „hát hiszen mondták neki, többször is”… Nem kell tudnia, senki nem gondolatolvasó.

A munkaadó mindig fogalmazzon transzparensen, konkrétan és elégségesen.

Odafigyelés, az kell

Az új kollégákat is, a régieket is folyamatosan tanácsokkal kell ellátni. Ez garantáltan része a vezetői hatáskörnek. Hiszen csapatról van szó, és ahogy a sportban az edző, a munkahelyen is a felelős viszi sikerre a munkát.

Ehhez hozzátartozik, hogy a dicsérettel éppúgy nem szabad fukarkodni, mint ahogy a hibákra is minden esetben világosan és igazságosan rá kell mutatni! Ezt a visszacsatolást nem lehet megspórolni.

A szó elszáll, az írás bizonyíték

Tanácsot adni, egyeztetni, konzultálni írásban is lehet.

Ilyenkor azt kell rögzíteni, melyik munkaterületen milyen javításokat és hogyan kell elvégezni.

A munkavállaló aláírása ezen a dokumentumon nem jelenti, hogy egyetért a bennfoglaltakkal –, de azt igen, hogy látta és megértette.

Amikor minden kötél szakad, avagy van felelőssége, kötelessége a munkáltatónak

Van olyan, hogy mindenki megpróbálta, és még sincs eredmény.

Ilyenkor leginkább mentálhigiénés okokból kell felmondani a munkaviszonyt! Ne mérgezze tovább senki se a saját, se a többiek közérzetét!

Mire idáig a felek eljutnak, bizonyára írásos formában is megvan már, ki milyen lépéseket tett a javulásért, a jelek szerint hiába.

Nagy hiba azonban, ha a munkavállalót derült égből villámcsapásként éri a hír, hogy a munkaviszony véget ért. Ennél mindenki többet ér és többet érdemel.

Az őszinteség a leghálásabb stratégia.

A hírhedt „kölcsönös megállapodás” valójában vészes alamusziság, fogalmaz a szakportál írója. És nem csak azért, mert ez voltaképp konvenció, mindenki tudja, mit kell érteni alatta.

Munkáltatóként arra se kérje fel a jövendőbeli exkollégáját, hogy mondjon fel ő.

Ha egy vezető elbocsát valakit, az ideális esetben valamennyire mindig megviseli őt is. De ez nem ok arra, hogy akár a munkatársaival, akár a „céges kiskapukkal” végeztesse el a nemszeretem munkát maga helyett, szól a szakértő intelme.