Vállalkozások

Aranyigazságok a vállalkozás továbbéléséért


2014.03.18   |   

Az alábbi – tipikus – hibák elkerülésével talán meg lehet előzni, hogy megbukjon egy vállalkozás – legalábbis a szakértő állítása szerint.

Az időnként ironikusnak tetsző megfogalmazás mögött azért alapigazságok rejlenek, amelyeket egyetlen cégvezetőnek sem árt (újra)olvasni. A Smallbiztrends összeállítását a HVG tette közzé.

Túlléped a céges költségvetést

Ha a családi kasszában sem tudsz rendet tartani, akkor a saját vállalkozásodban miért tudnál? Bár a céges költségvetés sok papírmunkát igényel, jó hír, hogy cégvezetőként nem kell ezekkel foglalkoznod. Erre ott van a könyvelő vagy az a munkatárs, akinek ez a feladata a cégnél.

Nincs pénzügyi terved

Ha egy vállalkozás nem termel pénzt, ez azt jelenti: nincs elképzelésed arról, hogy miként szólítsd meg a vevőid. Minden héten időt kell szakítod arra, hogy elemezd az értékesítés számait, és korrigálj, ha szükséges. Ellenkező esetben simán beleállsz a földbe a vállalkozásoddal.

Mindent te csinálsz a cégben

Nemcsak az amerikai, de a magyar kisvállalkozók gyakori hibája is, hogy mindent ők végeznek a cégükben. De vajon van-e olyan catering cég, amelyik a szakáccsal szállítja ki az ételt? Persze, a munkaerő pénzbe kerül, a munkaerő nélkül viszont garantált a bukás.

Nem a megfelelő dologra koncentrálsz

Minden vállalkozásnak van főtevékenysége, az, amire eredetileg alapították. Sok cégvezető szétforgácsolja magát, mert azokat a tevékenységeket is megpróbálja fejleszteni, amelyek nem tartoznak szorosan hozzá az ügyfélszerzéshez. Például szép dolog az ütős vállalati honlap, de csak akkor, ha az értékesítést támogatja.

Nem fizetsz adót

Hát igen. Ez Magyarországon is gyakori. Sok cégvezető úgy tekint az adóelkerülésre, mint amivel a vállalkozás jövedelemtermelő képességét tudja növelni. Például, nem fizet áfát, vagy a munkára rárakódó közterheket. Amellett, hogy ez teljesen illegális, könnyen megpecsételheti a céged sorsát is.

Nem emelkedsz ki a versenytársak közül

Ha nem ismered a saját céged erősségeit, és azt, hogy a terméked/szolgáltatásod miben más, mint a versenytársaké, akkor jó eséllyel tönkremegy a vállalkozásod. Egyáltalán: minden vállalkozás alapkérdése, hogy mitől tudom jobban csinálni ugyanazt, mint mások? Ha ezzel nem vagy tisztában, jó esetben is csak vegetálni fogsz a vállalkozásoddal.