Szakmai segédanyagok

MARKETING – Növelje másképp a forgalmat!


2017.01.25   |   

Sokszor a szemünk előtt van a megoldás, mégsem tanúsítunk neki figyelmet, mert annyira egyszerűnek tűnik, hogy el sem hisszük: működik…

Az a fontos, hogy sose gondolkodjunk túlságosan bonyolult vagy drága megoldásokban, illetve, a megvalósításhoz szükséges eszközt lehetőleg a saját közegünkben, a környezetünkben keressük –, merthogy ott van.

Ilyen eszköznek tekinti például az online technológiákat Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, aki a témáról nemrégiben tartott marketing előadást, tudósított az eseményről az uzeltresz.hu.

Online-lehetőségek

„Bár a marketingeszközök kínálata robbanásszerűen bővült, a közösségi médiacsatornák exponenciálisan növekedtek és az online technológiák egyre olcsóbbá váltak, a kisvállalkozások ahelyett, hogy lubickolnának a lehetőségekben, inkább lebénulnak a bőség zavarában. Holott pofonegyszerűen is meg lehet közelíteni a vevőszerzés problémáját: legyél más" – mondta a szakértő.

Jobban vagy másképp? Másképp!

Két út létezik: valaki vagy jobb lesz, mint a konkurensei vagy más.

Az első esetben legalább tízszer jobbnak kell lenni, hogy kitűnjünk, a második megoldáshoz viszont elegendő a képzelőerőnkre hagyatkozni.

„Ha egy vállalkozás, egy termék gyökeresen más, akkor már alapszintű marketinggel is kiváló eredményeket érhet el.

Az ötlet különböztet meg a konkurensektől, nem egy újabb technológiai újdonság. Ha a termék ugyanolyan, mint a konkurenseké, az új technológiák használatával sem lehet kitűnni" – állítja a szakértő

Példaként olyan éttermeket mutatott be, amelyek szembe mennek a trendekkel.

Ezek ahelyett, hogy a sokadik ugyanolyan terméket vagy szolgáltatást kínálnák, választottak egy speciális szakterületet, a legfőbb erősségükre építettek, újfajta csomagolást, disztribúciós csatornákat vagy árazási modelleket, stb. alkottak.

Szembe a trendekkel (Csak az őrültségek kedvelőinek!)

Egy amerikai étterem különlegessége, hogy vaksötét van és vakok a pincérek. Aki volt már a Láthatatlan kiállításon, az el tudja képzelni, milyen különleges élmény lehet.

Az egészséges életmód trenddel megy szembe a Szívrohamburger, ahol nővérnek öltözött pincérek szolgálják fel az őrületesen finom, de egészségtelen ételeket. És ha a vendég nem eszi meg az utolsó falatig, a nővér a megdorgálja...

Óriási sikere van annak az étteremnek is, amelynek az a különlegessége, hogy direkt udvariatlanok a vendéggel…

Reklám mátrix

A kisvállalkozások többsége csak egyféleképpen – többnyire a döntés előtt álló vevőkre célozva – hirdet. Közben parlagon hagyja a piac 95-99 százalékát.

Wolf Gábor szerint a marketingben nincs Szent Grál, nem létezik mindenkit megérintő üzenet: másképp tudjuk felkelteni az instant, az érdeklődő és a passzív vevők figyelmét.

1. Az instant vevők a célpiac 1-5 százalékát teszik ki.

Ők már most szeretnének vásárolni, ezért egy jó, ellenállhatatlan ajánlatot keresnek.

Az instant vevőket a fő termék mellé adott ajándékkal, bónuszokkal, csomagajánlatokkal lehet a legjobban megszólítani.

2. A célpiac további 5-20 százalékát az érdeklődők alkotják, akik hamarosan dönteni fognak, ezért információra szomjaznak.

Számukra hasznos tudnivalókat, tippeket, esettanulmányokat érdemes hirdetni konkrét ajánlatok helyett. Külön jó, ha cserébe elkérjük az elérhetőségeiket.

3. A piac legnagyobb,80(!) százalékot kitevő része a passzív célközönség. Köztük sok potenciális vevő bújhat meg, de épp nem gondolkozik vásárláson. Könnyen fogyasztható, érdekes, „bulvárosabb" tartalmakkal felkelthetjük az érdeklődésüket.

A reklámban legyen meghökkentő tartalom, tesztek, sokkoló sztorik, esettanulmány vagy celebek.

A legjobb történeteket nem az üres papír, vagy monitor mellett ülve találjuk ki, hanem a legfontosabb értékeinkre koncentrálva magunkból hívjuk elő.

Wolf Gábor szerint a vevők nem terméket vesznek, hanem saját maguk egy „jobb" változatát, egy ideát. Azért fognak mellettünk dönteni, mert egyezik az értékrendünk.

A lényeg, hogy ne erőből, hanem ésszel és fantáziával győzzünk, tanácsolja a szakember.