Aktualitások, hírek

Jót játszott a hatóság


2014.09.17   |   

Szelíd taktikát alkalmazott a hatóság: remek pedagógiai érzékkel, „burkolt igyekezettel” próbálta jogkövetésre ösztönözni a vállalkozásokat.

 

Marketingfogásnak sem volt utolsó a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) legutóbbi felhívása, amellyel az egyik legnépszerűbb internetes közösségi oldalon játékot hirdetett „Kedvenc fagyizóm” elnevezéssel – persze a vendégeknek, vásárlóknak.

 

A terv „üzenete”

 

A játék valódi célja azonban – vélhetőleg (!) – a nyári szalmonellafertőzések elkerülése volt. Hogy a fagylaltkészítők, forgalmazók a legmelegebb hónapokban is a legnagyobb körültekintéssel készítsék termékeiket – a gyártás, a forgalmazás és a kiszolgálás során messzemenőkig szem előtt tartva a szakmaiságot és a jogszabályban foglalt követelményeket.

 

Amint arról a hivatal most beszámolt, az egy hónapig tartó játékot nem várt érdeklődés övezte: több mint 3 ezren adtak le mintegy 12 ezer szavazatot a fogyasztók által ajánlott 400 fagylaltozóra.

 

A „célok”

 

A „Kedvenc fagyizóm” játékba a fogyasztók maguk nevezhették be az általuk kiemelkedőnek ítélt fagylaltozókat, majd az íz,a választék, a felszolgált különlegességek, az ár/érték arány, a személyzet kedvessége és az üzlet tisztasága alapján értékelték 1-5-ig terjedő skálán.

 

A voksok alapján kialakult egy „fagyizóböngészde” oldal is, ahol bárki kedvére kereshetett a fagyizók között.

 

A fogyasztók szavazatai alapján a kedvenc fagyizók 2014-ben:

 

1. Puncs Fagyizó – Nagykanizsa

2. Hisztéria Cukrászda – Tápiószecső

3. Melódia Cukrászda – Seregélyes