2017-02
KERESKEDELMI ÉLET

Ellenőrizze, kivel ír(t) alá üzleti szerződést!

2017-02-03
Kisvállalkozói körben a legnagyobb a veszélye annak, hogy az üzleti partnerek nem tudnak arról: a másikat eltiltották a cégvezetéstől. Gond lehet belőle…

Kisvállalkozói körben a legnagyobb a veszélye annak, hogy az üzleti partnerek nem tudnak arról: a másikat eltiltották a cégvezetéstől. Gond lehet belőle…

Öt éven keresztül nem vezethet egyetlen vállalkozást sem az a magánszemély, akit ettől a tevékenységtől a cégbíróság tilt el.

Jelenleg harmincezernél is több ilyen személyt tartanak nyilván – leginkább a mikrovállalkozások volt vezetői között, jelenti friss tájékoztatójában az Opten Informatikai Kft.

Miért jár az eltiltás?

A cégbíróság, jellemzően – jogerősen megállapított – ki nem elégített hitelezői követelések és be nem fizetett pénzbírságok esetén tilthat el magánszemélyeket a cégügyektől.

A fent minősített személyek 5 éven át nem csak cégeket nem vezethetnek, de ugyanennyi időre a cégképviselői jogkörtől és bizonyos típusú tulajdonosi szerepköröktől is eltiltották őket.

2016-ban több mint 13 ezer(!) magánszemélyt tiltottak el a cégvezetéstől, ezzel 30 ezer fölé emelkedett az eltiltott személyek száma. „Ez is azt mutatja, hogy a cégvezetési kultúrának van még hova fejlődnie hazánkban” – mondja Pertics Richárd céginformációs igazgató.

A további problémák

Az eltiltások kérdése – a nagyságrendje mellett – még azért is érdekes, mert a magánszemélyek sokszor nem csak egyetlen céget képviselnek. Ha egy magánszemélyt egyik cégének ügyei miatt eltiltják, akkor elméletben minden kapcsolódó cégénél meg kell jelennie az eltiltás tényének, de természetesen a gyakorlat itt sem ilyen egyszerű.

„Közel 4000 eltiltott személy vezet jelenleg is hatályosan céget a tiltás ellenére, ráadásul úgy, hogy az esetek 90 százalékában az eltiltott személy az egyetlen aláírója a cégnek” – mondja a szakértő.

Jogi gondok, üzleti kockázat

A cégeknek ezért nem árt résen lenni, kivel is kötnek üzletet, hiszen egy ilyen szerződés már jogi szempontból is érdekes kérdéseket vet fel, de üzleti szempontból egészen biztosan kimagasló kockázattal járhat.

„Sajnos a fertőzöttség nem csak a mikrovállalkozásokat érinti, jóval kisebb arányban ugyan, de a kkv-s és a nagyvállalati szegmensben is fennáll a jelenség” – emeli ki Pertics.

A 2016-ban eltiltott magánszemélyek közül például 237 személy köthető 100 millió forintot meghaladó árbevételű céghez, és 26 eltiltott esetében pedig 1 milliárd forintot meghaladó árbevételű cégkapcsolat is azonosítható.

„Fertőzött” területek: kereskedelem, vendéglátás

Az eltiltásokkal leginkább érintett szektorok közül magasan kiemelkedik a kereskedelem, de az építőipar, a vendéglátás és – némiképp meglepő módon – a tanácsadó szektor sem áll túl jól e tekintetben.

Mi minden történhet a h atározat megszületéséig?

Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa, az eltiltás az egyik legerősebb eszköz, ugyanakkor egy-egy tényleges eltiltás hónapokig, sőt évekig tartó eljárás eredménye lehet.

A jogerőre emelkedésig számos lépcső vezet, ezt az utat igen költséges és időigényes lehet végigjárni, így sok hitelezőnek még mindig egyszerűbb leírni a veszteséget (?), mint újabb költségeket bevállalni.

Ráadásul az eltiltás nem egyenlő a veszteségek megtérítésével.

Legyen képben!

Ne bonyolódjon kellemetlenségekbe, inkább tájékozódjon, hogy azzal köt vagy tart-e üzleti kapcsolatot, aki a partnercég vezetőjének nevezi magát!

Díjtalanul megtudhatja, hogy az ön számára kérdéses személy szerepel-e az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat listáján. Kattintson ide. A cégekről  itt tájékozódhat.

H Í R H Á T T É R


Az, hogy évről évre emelkedik a cégvezetéstől eltiltott személyek száma, az egyrészt rávilágít a cégstruktúra gondjaira, ugyanakkor értelmezhető a „javulás” egyik eszközének is, véli a szakértő. Az eltiltások emelkedése ugyanis egyben a problémás magánszemélyek növekvő arányú kiszűrését is jelenti a rendszerből.

Így változott a helyzet az elmúlt években:

Év

Újonnan eltiltott személyek száma

2010

479

2011

702

2012

1 139

2013

1 991

2014

5 147

2015

12 554

2016

13 015

 

Tudja, hogy kivel üzletel(ne)?

2017-02-03
A mikro- és kisvállalkozások vannak leginkább annak a veszélynek kitéve, hogy nem az igazi cégvezetővel kötöttek/kötnek üzletet.

A mikro- és kisvállalkozások vannak leginkább annak a veszélynek kitéve, hogy nem az igazi cégvezetővel kötöttek/kötnek üzletet.

Akár pénzügyi, jogi gondok is adódhatnak abból, ha ő egy cégvezetéstől eltiltott személy.

Elsősorban a kereskedelemben és a vendéglátásban van ok aggodalomra

Feltárjuk a nyugtalanító probléma okait –, de ezen az oldalunkon mutatjuk az elkerülésükhöz vezető utat is…

E-kereskedelem – a figyelem fókuszában

2017-02-06
Idén már kiemelt figyelem kíséri az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalkozásokat. Nem kizárólag a vevők érdeklődnek…

Idén már kiemelt figyelem kíséri az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalkozásokat. Nem kizárólag a vevők érdeklődnek…

Tekintettel arra, hogy robbanásszerűen növekszik az internetes kereskedelem, időben meghozott szabályokkal védenék a tisztességes vállalkozókat és a fogyasztókat, jelentette ki egy közelmúltban tartott sajtótájékoztatón Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára.

Ebben az esztendőben különösen arra kíváncsi a hatóság, hogy a netes webkereskedők megfelelő módon tájékoztatják-e a fogyasztókat és biztosítanak-e számukra megfelelő elállási lehetőséget a vásárlástól.

Elsőre figyelmeztetnek

Hiba esetén első alkalommal csak figyelmeztet a fogyasztóvédelmi hatóság – a 2017. január 1-jén hatályba lépő fogyasztóvédelmi törvény alapján –, de felhívják a kiskereskedők figyelmét arra, hogy kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat, hangsúlyozta az államtitkár.

MARKETING – Elég, ha más, mint a többi

2017-02-07
Aki más, az érdekes. Aki érdekes, arra többen figyelnek. Az érdekes, különleges üzleti fogásokkal működő üzletek forgalma nem hanyatlik, sőt…

Aki más, az érdekes. Aki érdekes, arra többen figyelnek. Az érdekes, különleges üzleti fogásokkal működő üzletek forgalma nem hanyatlik, sőt…

Tehát „elég” megtalálni azt a pluszt, ami a saját vállalkozásunkat megkülönbözteti a versenytársaktól. És most kivételesen ne nagyban gondolkodjunk, mert az apró változtatások, finomítások is csodát tehetnek, mondja a marketingszakember. Még több pénz, idő és energia befektetése helyett tehát törekedjünk az egyszerűsítésre és támaszkodjunk a fantáziánkra.

A vevőszerzés egyszerűbb, mint gondolnánk, jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő egy nemrégiben tartott előadásában, írja az uzletresz.hu

„A kisvállalkozások ahelyett, hogy lubickolnának a lehetőségekben, inkább lebénulnak a bőség zavarában” –, utalt ezzel a szakember a robbanásszerűen bővülő marketingeszközök tárházára, úgymint a közösségi médiafelületekre és az egyre olcsóbb online technológiákra. Véleménye szerint elég, ha egy üzlet, vállalkozás más…

Jobban vagy másképp? Másképp!

A szakértő két utat vázolt: valaki vagy jobb lesz, mint a konkurensei vagy más.

Az első esetben legalább tízszer jobbnak kell lenni, hogy kitűnjünk, a második megoldáshoz viszont elegendő a képzelőerőnkre hagyatkozni.

„Ha egy vállalkozás, egy termék gyökeresen más, akkor már alapszintű marketinggel is kiváló eredményeket érhet el. Az ötlet különböztet meg a konkurensektől, nem egy újabb technológiai újdonság. Ha a termék ugyanolyan mint a konkurenseké, az új technológiák használatával sem lehet kitűnni" – állítja Wolf.

A vendéglátásban van még ötlet

Példaként olyan éttermeket mutatott be, amelyek szembe mennek a trendekkel.

Ezek ahelyett, hogy a sokadik ugyanolyan terméket vagy szolgáltatást kínálnák, választottak egy speciális szakterületet, a legfőbb erősségünkre építettek, újfajta csomagolást, disztribúciós csatornákat vagy árazási modelleket alkottak.

Például szembe a trendekkel

Egy amerikai étterem különlegessége, hogy vaksötét van, és vakok a pincérek. Aki volt már a Láthatatlan kiállításon, az el tudja képzelni, milyen különleges élmény lehet.

Az egészséges életmód trenddel megy szembe a Szívrohamburger, ahol nővérnek öltözött pincérek szolgálják fel az őrületesen finom, de egészségtelen ételeket. És ha a vendég nem eszi meg az utolsó falatig, a nővér a megdorgálja...

Óriási sikere van annak az étteremnek is, amelynek az a különlegessége, hogy direkt udvariatlanok a vendéggel, állítja a szakértő.

+ 1 példa: Fizessenek a gazdagok?

Robin Hood nyomában a gazdagokkal fizetteti meg a rászorulók vacsoráját egy madridi étterem. A koncepció meglehetősen sikeres, az étterem máris világhírű, tudósít a témáról a tafelspicc.hu A Robin Hood nevet viselő étterem koncepciójának persze az a legfontosabb eleme, hogy elég jó ételt adnak ahhoz, hogy aki megengedheti magának, támogassa a hajléktalanokat rajtuk keresztül. Pedig még csak nem is drágábbak, mint egy átlagos madridi hely.

Az étteremben hagyományos spanyol konyhát visznek, tehát minden ügyfél jól ismeri a kínálatot.

A pénzes vendégeket reggel és délben várják, majd a keletkezett nyereségből este a hajléktalanok vacsoráznak az étteremben. Ugyanúgy pincérek szolgálják ki a rászorulókat is, mint a fizető ügyfeleket.

A Robin Hoodot Angel Garcia Rodriguez, egy 80 éves katolikus pap vezeti, akit egyszerűen csak Padre Angelnek, azaz angyal atyának neveznek hívei.

A remek sajtónak köszönhetően a hely március végéig le van foglalva, úgyhogy biztosan nem csak a marketinghez, hanem a főzéshez is értenek.

Reklám mindenekelőtt

A kisvállalkozások többsége csak egyféleképpen – többnyire a döntés előtt álló vevőkre célozva – hirdet. Közben parlagon hagyják a piac 95-99 százalékát. Wolf Gábor szerinta marketingben nincs Szent Grál, nem létezik mindenkit megérintő üzenet : másképp tudjuk felkelteni az instant, az érdeklődő és a passzív vevők figyelmét.

1. Az instant vevők a célpiac 1-5 százalékát teszik ki.

Ők már most szeretnének vásárolni, ezért egy jó, ellenállhatatlan ajánlatot keresnek.

Az instant vevőket a fő termék mellé adott ajándékkal, bónuszokkal, csomagajánlatokkal lehet a legjobban megszólítani.

2. A célpiac további 5-20 százalékát az érdeklődők alkotják, akik hamarosan dönteni fognak, ezért információra szomjaznak. Számukra hasznos tudnivalókat, tippeket, esettanulmányokat érdemes hirdetni konkrét ajánlatok helyett.

Külön jó, ha cserébe elkérjük az elérhetőségeiket.

3. A piac legnagyobb, 80(!) százalékot kitevő része a passzív célközönség. Köztük sok potenciális vevő bújhat meg, de épp nem gondolkozik vásárláson.

Könnyen fogyasztható, érdekes, „bulvárosabb" tartalmakkal felkelthetjük az érdeklődésüket.

A reklámban legyen meghökkentő tartalom, tesztek, sokkoló sztorik, esettanulmány vagy celebek.

A legjobb történeteket nem az üres papír, vagy monitor mellett ülve találjuk ki, hanem a legfontosabb értékeinkre koncentrálva magunkból hívjuk elő.

A szakember szerint: a vevők nem terméket vesznek, hanem saját maguk egy „jobb" változatát, egy ideát.

Azért fognak mellettünk dönteni, mert egyezik az értékrendünk.

A lényeg, hogy ne erőből, hanem ésszel és fantáziával győzzünk, javasolja a szakember.

Könnyű is lehet a vendég/vevőszerzés

2017-02-07
Sokszor a szemünk előtt van a megoldás, mégsem tanúsítunk neki figyelmet, mert annyira egyszerű, hogy alternatívaként sem jutna eszünkbe.

Sokszor a szemünk előtt van a megoldás, mégsem tanúsítunk neki figyelmet, mert annyira egyszerű, hogy alternatívaként sem jutna eszünkbe.


Pedig a marketingszakember állítja: sok esetben a legkézenfekvőbb megoldások hozzák a legtöbb hasznot az üzletben.

Leginkább a módszerekre hívnánk fel a figyelmet  ezen ez oldalunkon.

Rendkívüli ellenőrzések kezdődnek!

2017-02-08
Soron kívüli munkaügyi razziát rendelt el a kormány az indokolatlan munkaköri átsorolások kiszűrésére.

Soron kívüli munkaügyi razziát rendelt el a kormány az indokolatlan munkaköri átsorolások kiszűrésére.

Rendkívüli munkaügyi vizsgálatokat indít a hatóság a cégeknél, hogy szabályosan, ugyanabban a munkakörökben foglalkoztatják-e a dolgozókat, mint eddig, ígérte a munkaerőpiaci államtitkár –, hangzott el az RTL Klub Híradójában.

Amint azt Cseresnyés Péter elmondta, a munkaügyi ellenőrzések kiemelt feladata lesz a közeljövőben, hogy a korábbi megállapodás alapján történt béremelés és garantált bérminimum az adott, ellenőrzés alá vont cégeknél megtörtént-e vagy sem.

Az államtitkár a sajtótájékoztatón még nem tudta megmondani, hogy mennyire büntetik a szabálytalankodókat, illetve, hogy hányan trükközhetnek a kötelező béremelésekkel.

Ennyi a törvényes 2017-ben:

Minimálbér:

bruttó 127 500 Ft/hó

Garantált bérminimum:

bruttó 161 000 Ft/hó azoknak,

akik papíron is a szakmájukban dolgoznak.

Törzstőke emelés – készpénz helyett apport

2017-02-09
Még nem emelte meg a kötelező 3 millió forintra kft.-je törzstőkéjét? Nincs, vagy nem akar erre készpénzt szánni? Van más megoldás is…

Még nem emelte meg a kötelező 3 millió forintra kft.-je törzstőkéjét? Nincs, vagy nem akar erre készpénzt szánni? Van más megoldás is…

Jóval a törvény tavaly októberi életbelépése előtt ezen az oldalunkon már tájékoztattunk  a nem pénzbeli hozzájárulással történő tőkeemelésre (is), de most további részleteket, alternatívákat mutatunk, amelyekre jogászok hívták/hívják fel a figyelmet szakmai publikációikban.

A magyar kisvállalkozásoknak nem könnyű

A kevésbé tőkeerős magyar mikro- és kisvállalkozásoknak nagy terhet jelent a tőkeemelés egy törzstőkén felüli vagyonból. Azaz a szabad eredménytartalékból, a tőketartalékból, vagy például új üzlettárs bevonásával történő tőkeemelésből. (Az új üzlettárs bevonásáról ezen az oldalunkon olvashat bővebben – a szerk.)

Ha kell, számoljon apporttal!

Ám nem feltétlenül kell a tagok pénzbeli forrásait kimeríteni vagy a cég tartalékait felhasználni. Megfelelő megoldást nyújthat erre a problémára az apporttal, azaz nem pénzbeli hozzájárulással történő tőkeemelés, ajánlja ez alkalommal a Sár és Társai Ügyvédi iroda munkatársa az uzletresz.hu -n.

Apportálni az új Ptk szerint dolog tulajdonjogát, vagyoni értékű jogot vagy követelést lehet, hangsúlyozza dr. Horváth Katalin. Ebbe a fogalomba beletartozik valamennyi

a.) ingó dolog és ingatlan, azaz tőkeemelés lehetséges

· saját tulajdonban álló autó,

· haszongépjármű,

· számítógép,

· a cég működéséhez szükséges gépek, berendezések, készülékek tulajdonjogának a cégre történő átruházásával.

Apport tárgya azonban nem csupán hasznos – a cég működéséhez használható – eszköz tulajdonjoga lehet, hanem

b.) jelentős értékkel bíró műalkotás is.

Így ha a tagok rendelkeznek

· festményekkel,

· szobrokkal,

· értékes vázákkal, vagy

· egyéb műalkotásokkal, akkor a törzstőke emelés azok tulajdonjogának a cégre történő átruházásával is megoldható. Ugyanis a műalkotások apportja esetén sem sérülnek a hitelezői érdekek, hiszen a műalkotások is értékkel bírhatnak, és az idő múlásával értékük jelentősen emelkedhet.

További opciók apportra

Az apport tárgya ingó és ingatlan dolgokon kívül

c.) vagyoni értékű jog is lehet. Vagyoni értékű jognak minősül például

· a más tulajdonában álló földön lévő földhasználati jog vagy bérleti jog.

Ebbe a körbe tartozik azonban

· a szellemi alkotásokon fennálló vagyoni jogok átengedése is, amely magában foglalhatja az alábbiakat:

1. szerzői vagyoni jogok átruházása ott, ahol a vagyoni jogok átruházhatók, például reklámozás céljára megrendelt művek, szoftverek, filmek, videoklipek, reklámvideók esetében;

2. szerzői felhasználási jogok átengedése ott, ahol az átruházás kizárt a jogszabályok alapján és csak felhasználási engedély adható – többek között dalok, zeneművek, fotók, képzőművészeti alkotások, iparművészeti alkotások, építészeti művek, grafikai művek, így például logók, arculatok, brandek szerzői vagyoni felhasználási jogainak átengedése

3. védjegy jogok átruházása vagy átengedése

4. földrajzi árujelző (földrajzi jelző és eredetmegjelölés) jogok átengedése vagy átruházása

5. know-how jogok átruházása vagy átengedése

6. üzleti titokhoz fűződő vagyoni értékű jogok átengedése vagy átruházása

7. domain használati jogosultság átruházása, átengedése

8. szabadalmi jog átruházása, átengedése

9. formatervezési mintaoltalom jogának átengedése, átruházása

10. használati minta oltalom jogának átengedése, átruházása

11. növényfajta-oltalom jogának átengedése, átruházása.

A márka (brand) szerepe és viszonya céghez

„Valamennyi vagyoni értékű jog esetén akkor apportálhatja a tag az adott vagyoni értékű jogot, ha azzal maga a tag és nem a cég rendelkezik.

Ilyen például egy céglogó, vagy akár teljes vállalati brand is lehet apport tárgya, amennyiben azt nem a cég rendelte meg és fizette ki, hanem a tag, vagyis ha a tag rendelkezik az azokon fennálló szerzői vagyoni jogokkal, mert ő maga alkotta azokat meg, vagy pedig ő rendelte meg és szerezte meg azokat a logót, brandet tervező személytől.

Ez a kitétel azért fontos, mert a hatályos Ptk. apportra vonatkozó előírásai alapján a tag csak olyan vagyoni értékű jogot apportálhat, amellyel maga rendelkezni jogosult.", emeli ki a szakértő.

Mennyit ér a logó?

A vagyoni értékű jogok apportja esetén a vagyoni jog értékének meghatározása jelenthet nehézséget az apportáló tagoknak.

A vagyoni jog értékét a szolgáltatáskori értéken kell meghatározni, vagyis a vagyoni értékű jognak akkori értéke vehető figyelembe, amikor az apportálás megtörtént, azaz amikor a cég átvette a vagyoni értékű jog feletti rendelkezési jogot.

Fontos szabály az apport értékének meghatározásához:

A vagyoni értékű jogot nem lehet az apportáláskor többre értékelni, mint amennyi annak a piaci, forgalmi értéke, ugyanis ha a társasági szerződésben (alapító okiratban) megjelölt apport értéknél kevesebbet ér a vagyoni értékű jog, akkor a kettő közötti különbözetért az apportot szolgáltató tag 5 évig felel a céggel szemben és a cég felhívására köteles azt a cégnek megfizetni.

Szakértői értékbecslés – nem kötelező, de érdemes

A vagyoni értékű jog értékét kft.-k esetében meghatározhatják maguk a tagok, de a fenti szabály miatt nagyobb értékű jogok esetén (például szabadalmak, know-how, szoftverjogok, mintaoltalmak, stb.) érdemes lehet független könyvvizsgálóval vagy az adott területen szakértelemmel rendelkező szakértővel (szabadalmak, iparjogvédelmi jogok esetén például szabadalmi ügyvivővel vagy erre szakosodott ügyvédi irodával) megvizsgáltatni és értékeltetni a vagyoni értékű jogot.

A hatályos Ptk. alapján kft.-k esetében könyvvizsgáló vagy szakértő igénybevétele nem kötelező az apport értékeléséhez – azt csak a részvénytársaságok esetében írja elő a törvény –, azonban a későbbi viták és jogi problémák elkerülése érdekében érdemes lehet rászánni az időt és a pénzt.

Az adó itt sem hiányzik

A vagyoni értékű jogok apportjának adójogi vonzatai is vannak, hívja fel a figyelmet a szakértő.

Vagyis, ha magánszemély apportál cégbe ilyen jogot, akkor személyi jövedelemadó fizetési kötelezettsége is keletkezhet.

Szellemi alkotáshoz fűződő jog apportja esetén (vagyis például szerzői jog, védjegyjog, szabadalom.) ha az apportáló maga a jog eredeti jogosultja (tehát szerző, védjegyjogosult, feltaláló, szabadalmas), akkor az apportért kapott üzletrész értéke (törzsbetét) önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül és az összevont adóalap keretében kell utána szja-t fizetni.

Ha pedig maga a tag is úgy szerezte ezt a jogot (nem ő a szerző, feltaláló, alkotó), akkor az érte kapott törzsbetétet (vagyoni részesedést ) egyéb jövedelemként kell figyelembe venni, és úgy kell utána szja-t fizetni.

Ha ilyen vagyoni értékű jogot cég apportál egy másik cégbe, akkor szükséges megvizsgálni, hogy az áfamentes apport feltételei fennállnak-e.

Mindenképpen érdemes tehát adószakértőtől vagy adójogban jártas ügyvédtől is tájékozódni az apporttal történő tőkeemelés adójogi vonzatairól az optimális megoldás megtalálása érdekében, mutat rá a jogász.

Törzstőke emelés készpénz nélkül? Lehetséges

2017-02-09
Készpénz bevonása nélkül hogyan lehet a kötelező minimumra emelni egy kft. törzstőkéjét? További alternatívákat mutatunk…

Készpénz bevonása nélkül hogyan lehet a kötelező minimumra emelni egy kft. törzstőkéjét? További alternatívákat mutatunk…



Aki még most sem lépett, annak sietnie kell, mert a tavaly meghosszabbított határidő egy hónap múlva, március 15-én lejár, és a mulasztók több százezer forintos bírsággal is számolhatnak.

Korábban már adtunk tippeket, de most mutatjuk a további részleteket.  



 


Törzstőke emelés – halasztható, de a módszerről most kell dönteni

2017-02-13
Ismerkedjen meg ezzel a törvényes lehetőséggel is, ha az ön kft.-jénél sincs mód a kötelező törzstőke emelésre! Vannak még más fontos információnk is…

Ismerkedjen meg ezzel a törvényes lehetőséggel is, ha az ön kft.-jénél sincs mód a kötelező törzstőke emelésre! Vannak még más fontos információnk is!

Amint arról már írtunk, március 15-ig kell megemelni azoknak a kft.-knek a törzstőkéjét, ahol az még nem éri el a 3 millió forintot. Azonban a kevésbé tőkeerős magyar mikro- és kisvállalkozásoknak egy törzstőkén felüli vagyonból ez nagy terhet jelent.

Segítségként, a legutóbbi bejegyzésünkben szakértőktől származó alternatívákat sorakoztattunk fel, amelyekkel a  nem pénzbeli hozzájárulással történő tőkeemelésre tettünk javaslatokat.

Van további lehetőség is

Most egy olyan variációról írunk részletesen, amellyel, a szakértő jogász állítása szerint, a pénzbeni hozzájárulás akár évtizedekkel később is teljesíthető.

Új tag bevonása

A korábban bemutatott módszereken túl a szakember egy új tag bevonását említi eshetőségként.

A taggyűlés akár 2030-as vagy még távolabbi határidőt is megállapíthat a pénzbeni hozzájárulás teljesítésére, csak erről még a márciusi határidő előtt kell dönteni , tudta meg az Origo  dr. Vida Miklós ügyvédtől.

A kialakulóban lévő bírói gyakorlat szerint ugyanis a halasztás nem sérti azoknak az érdekeit, akiknek a kft.-vel szemben követelésük lehet (üzleti partnerek, adóhatóság).

Ennek a megoldásnak azonban hátrányai is vannak: bizonyos esetekben nem lehet osztalékot fizetni, az üzletrészt eladni, illetve a törzstőkét tovább emelni.

A halasztott fizetésnél arra is oda kell figyelni, hogy ha a kft. saját tőkéje nem éri el két egymást követő üzleti évben a 3 millió forintot, akkor akár törölheti is a kft.-t a cégbíróság.

Más megoldásként a társaságok azt is választhatják, hogy nem emelik a tőkét, hanem megváltoztatják a cégformát.

Betéti társaságnál vagy közkereseti társaságnál ugyanis nincs minimális alapító tőke. Igaz, a bt. beltagja teljes vagyonával felel a cég kötelezettségeiért, míg a kft. tagjai csak a jegyzett tőke erejéig.

Fontos: az érintett kft.-knek nem csak a törzstőkéjüket kell március 15-ig megemelniük,de a 2014-ben hatályba lépett polgári törvénykönyv egyéb rendelkezéseivel is összhangba kell hozni a társasági szerződésüket – tette hozzá Vida Miklós.

A tőkeemelés és a Ptk. miatti többi módosítás illetékmentes, de ha más változtatás is történik a cégadatokban, összesen 18 ezer forint illetéket és közzétételi költségtérítést kell fizetni.

A módosításoknak ügyvédi díjuk viszont mindenképpen van, ez 50–100 ezer forint között változik.

Fontos határidők

Legkésőbb március 15-ig kell dönteniük a tőkeemelésről, az á talakulásról vagy az esetleges megszűnésről a kft.-knek.

Az erről szóló társasági határozatot és a kapcsolódó iratokat április 14-ig kell az illetékes cégbírósághoz eljuttatni.

„Azok ellen a cégek ellen, amelyek a elmulasztják, hivatalból törvényességi felügyeleti eljárás indítható” – tájékoztatta a hírportált Madarasi Anna, a Fővárosi Törvényszék szóvivője.

A fokozatosság elve szerint a kft.-ket először csak felszólítják, majd

100 ezertől 10 millió forintig terjedő pénzbírságra számíthatnak, végső esetben pedig megszüntethetik a céget.

A szankciók nemcsak a vállalkozást, hanem a képviselőit is sújthatják: aki például kényszertörléssel megszűnt, tartozást maga után hagyó cégben volt vezető tisztségviselő vagy többségi tulajdonos, azt öt évre eltilthatják a cégvezetéstől, egyszemélyes társaság alapításától vagy attól, hogy többségi tulajdont szerezzen egy vállalatban.

Érdemes-e cégformát váltani?

Hegedüs Sándor adószakértő szerint előnyei és hátrányai is vannak, ha a kevésbé tőkeerős kft.-k átalakulnak bt.-vé vagy kkt.-vé.

Előnyök:

– bizonyos feltételek mellett adó- és járulékmentes
– az átalakulás során adózási formát is lehet váltani, például ha a kft. a kisvállalati adózás (kiva) szerint adózott, a bt. választhatja a kisadózó vállalkozások tételes adóját (kata)
– a cégvagyont át lehet értékelni az átalakulás során, igaz, ez bonyolítja az adminisztrációt, és adózással járhat
– a kft. törzstőkéje leszállítható, hiszen betéti társaságoknál és közkereseti társaságoknál nincs előírás tőkére (ha a váltás tőkekivonással történik, annak lehetnek adózási következményei a magánszemély számára)

Hátrányok:

sok adminisztrációval jár (könyvvizsgálati kötelezettség, vagyonmérleg és leltár készítése két alkalommal, közzétételi kötelezettség)
– idő- és költségigényes
– megváltoznak a felelősségi viszonyok a cégben, a korlátozott felelősség a bt. beltagjánál és a kkt. tagjainál korlátlanná válik.

H Í R H Á T T É R

Sokakat érint a kötelezettség, nincs további halasztás

Magyarországon jelenleg 348 ezer korlátolt felelősségű társaság működik, ezek több mint 18 százaléka, mintegy63 ezer kft. törzstőkéje kevesebb mint 3 millió forint, tűnik ki az Opten céginformációs szolgálat adataiból.

Egy évvel ezelőtt a szám nagyjából 100 ezer volt, vagyis a többség azóta sem lépett. A híroldal megkérdezte az Igazságügyi Minisztériumot, hogy a kötelezettséget továbbra sem teljesítő cégek nagy száma miatt várható-e újabb halasztás, de a tárca válasza szerint a kormány első féléves törvényalkotási tervében nem szerepel a kérdés.

Kereskedők és beszállítók: mi van köztük?

2017-02-15
Bejelentésre vagy hivatalból is ellenőrizhetik a kereskedők és a beszállítók közötti üzleti gyakorlatot – élelmiszeripari és mezőgazdasági termékek forgalmazásakor.

Bejelentésre vagy hivatalból is ellenőrizhetik a kereskedők és a beszállítók közötti üzleti gyakorlatot – élelmiszeripari és mezőgazdasági termékek forgalmazásakor.

Vizsgálatkor először az  eljárás alá vont kereskedőt vagy beszállítót egy meghatározott – saját maga által kezelt – adattartalmú kimutatás elkészítésére kötelezhetik, amelyet meghatározott időre kell benyújtani, tájékoztat a hivatali eljárásért felelős Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal (NÉBIH).

Ez a törvényes alapja annak, hogy az érintett a tények ismeretében eleget tegyen tisztázási kötelezettségének.

Mikor nem indít kapcsolódó vizsgálatot a hatóság?

Amennyiben a kereskedő adatszolgáltatási

· kötelezettségét a felhívásban foglaltak szerint teljesíti, és az átadott

· adatokból a tényállás tisztázható,

· a jogsértés vagy annak hiánya egyértelműen megállapítható, a NÉBIH nem indít kapcsolódó vizsgálatot az érintett beszállítóknál.

Milyen esetekben indul kapcsolódó vizsgálat?

Azokban az esetekben, amikor

· a döntéshozatalhoz szükséges tényállás tisztázásához nem elegendőek a rendelkezésre álló bizonyítékok, vagy

· a kereskedő az ellenőrzés során olyan magatartást tanúsít, amely az eljárás elhúzására, akadályozására, a valós tényállás feltárásának meghiúsítására irányul, vagy azt eredményezheti, illetve

· adatszolgáltatási kötelezettségének többszöri felszólítás ellenére sem tesz eleget, a NÉBIH kapcsolódó vizsgálatot indít.

Hogyan zajlik a kapcsolódó vizsgálat?

A NÉBIH a kapcsolódó vizsgálatról előzetesen írásban értesíti a beszállítót.

Az adatszolgáltatás teljesítésére általában 15 napos határidőt biztosítanak.

A kapcsolódó vizsgálat keretében kért adatok lehetnek például

· a beszállító és a vizsgálat alá vont kereskedő szerződéses kapcsolatát igazoló dokumentumok,

· az áruszállításokat igazoló számlák, szállítólevelek, banki átutalások bizonylatai, az ezekhez kapcsolódó áttekinthető kimutatások, valamint teljesítésigazolások,

· elszámolások,

· a vizsgált jogcímhez kapcsolódó levelezések.

Kapcsolódó vizsgálat során ellenőrzést tartanak a kereskedőnél

A NÉBIH a kapcsolódó vizsgálat időtartama alatt a kereskedőnél megindított ellenőrzést a kapcsolódó vizsgálattól függetlenül folytatja.

 

A kapcsolódó vizsgálat körében beszerzett adatok, dokumentumok az alapeljárásban bizonyítékként használhatók.

A kapcsolódó vizsgálatba bevont beszállító köteles a kért adatszolgáltatást teljesíteni.

Jogalap

A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek vonatkozásában a beszállítókkal szemben alkalmazott tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról rendelkező 2009. évi XCV. törvény.


H Í R H Á T T É R – Előny a beszállítóknál

A NÉBIH évente mintegy félszáz kapcsolódó vizsgálatot végez beszállítóknál. A hatóság a forgalmazói gyakorlatok vizsgálata során kiemelten kezeli a beszállítók érdekeinek védelmét, valamint a döntéshozatalhoz szükséges tényállás körültekintő tisztázását.

A kapcsolódó vizsgálatokkal a beszállítók hozzájárulnak a hatósági ellenőrzések hatékony lefolytatásához, és ezzel elősegítik a jogkövető forgalmazói magatartás egyre szélesebb körű elterjedését.

VESZPRÉM megye – A (tovább)képzés új munkatársat hozhat

2017-02-17
Ajánljon (tovább)képzési – és ezzel együtt gyakorlati – lehetőséget egy arra alkalmas jelentkezőnek, akivel megállapodást kötne, hogy tanulmányainak elvégzése után az ön vállalkozásánál fog dolgozni!

Ajánljon (tovább)képzési – és ezzel együtt gyakorlati – lehetőséget egy arra alkalmas jelentkezőnek, akivel megállapodást kötne, hogy tanulmányainak elvégzése után az ön vállalkozásánál fog dolgozni!

Munkáltatóként akár ön is kereshetne – például hirdetés, ismerősök ajánlása útján – olyan leendő alkalmazottat, aki hamarosan induló tanfolyamokon sajátíthatja el a szakma alapjait, és aki a sikeres vizsgák után vállalkozásának megfelelő szakképzettséggel rendelkező (új) dolgozója lehetne.

A leendő kolléga a tanfolyam ideje alatt az ön vállalkozásában tölthetné gyakorlati idejét, ennélfogva kezdettől tökéletesen megismerkedhetne a vállalkozás sajátosságaival, amelyhez később könnyebben alkalmazkodna.

Ehhez kínál (tovább) képzési lehetőségeket újra a KISOSZ Veszprém megyei tagegyesülete, értesítette hírlevelében szerkesztőségünket is az érdekképviselet.

Hamarosan induló tanfolyamok


Boltvezető (OKJ35 341 01 )

Tanfolyamkezdés ideje: 2017. február 25., 8.00 óra

Helyszíne: KISOSZ Székház (8200 Veszprém, Szeglethy utca 7.)

Bárilyen eladói végzettséggel rendelkezőknek csak 99 000 forint, vizsgadíjjal együtt!

Képzési idő: összesen 140 óra, 23 alkalom, heti 1 félnappal számolva 3-4 hónap.

Képzési napok: szombatonként 9.00-től 13.00 óráig.
Így kalkulálva a képzési díj: 84 000 forint/fő + a vizsgadíj 15 000 forint.

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Virágbolti eladó(OKJ: 31 215 01)

Tervezett tanfolyamkezdési idő: 2017 március eleje (10 fő esetén azonnal indul)
Képzési idő: nálunk csak 240 óra.

Tanfolyam ára: 69 900 forint vizsgadíjjal együtt!

Betölthető munkakörök:

· bolti eladó,

· virágbolti eladó,

· piaci és/vagy utcai árus

 

Oktatási napok: kedd 15.00 –18.00 óráig

Fontos!

Akik rendelkeznek szakirányú munkahellyel vagy ismeretség útján maguk szereznek gyakorlati helyet: az elméleti és 1 irányított gyakorlat óráit szervezzük meg, ez 72 óra 12 alkalom, heti 1 nappal számolva 3 hónap.

A kötelező gyakorlati napokat a kereskedő üzletében tölti le a hallgató, ami nem okoz munkaerő kiesést, és nem számolunk fel érte képzési díjat sem.

A vizsgatételeket előre kiadjuk, a hallgató a vállalkozásnál fel tud készülni a gyakorlati vizsgára.


Így kalkulálva a képzési díj:
49 900 forint/fő + a vizsgadíj 20 000 forint (mindez piaci áron: 175 000 forint)

Fontos!

Akik nem rendelkeznek szakirányú munkahellyel: az elméleti és 1 irányított gyakorlat óráit szervezzük meg, ez 72 óra 12 alkalom, heti 1 nappal számolva 3 hónap.

A kötelező gyakorlati napokat általunk biztosított kereskedő üzletében tölti le.

Így kalkulálva a képzési díj:
79 900 forint/fő + a vizsgadíj 20 000 forint. (mindez piaci áron: 175 000 forint)

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Virágbolti eladó és Boltvezető – kettő az egyben!

A szakmunkás tanfolyam elvégzése után azonnal indul a képzés boltvezetői szakon.

A virágbolti eladó képzés teljes árú, a boltvezetői díjból a vizsgadíjat elengedjük.

(Boltvezető képzés vizsgadíj nélkül csak 84 000 forint)

* Jelentkezni itt is lehet.

Újra induló továbbképzések, információs előadások, gyakorlati kurzusok

Virágkészítés alapjai előadássorozat – Virágkötészeti ismeretek

Gyakorlati foglalkozások keretében szervezett előadássorozat vendéglátóhelyek, szállodák munkatársai, valamint a virágkötészet és a virágbolti eladói munka iránt érdeklődőknek, akik virágdíszek készítését ismerhetik meg.

Ennek keretén belül:
- rendezvények virágdíszítését végzik,
- csokrok, tűzött virágdíszek, koszorúk és
- alkalmi virágdíszek készítését, valamint
- díszítési, csomagolási és növény-összeültetési feladatokat tanulnak.

A gyakorlatorientált kurzusok elvégzése után az érdeklődök

· önállóan, dekorálhatják lakásukat, üzletüket,

· virágkompozíciókat készíthetnek rendezvényeken, estélyeken, fogadásokon, illetve

· kereskedelmi, vendéglátói vagy szállodai munkahelyeken hasznosítható ismereteket szereznek.

Az előadássorozat helyszínei:

· Veszprém,

· Pápán, Tapolcán, és valamennyi megrendelt helyen 10 főnyi érdeklődő esetén.

Az előadássorozat 8 eladásból áll, egy napon 4 órás időtartammal.

Az előadások témái:
·
Gyűjtött növényi részek a virágkötészetben – 1. előadás
· A virágkötészeti stílusok jellemzői – 2. előadás
· Csokrok készítése – 3. előadás
· Tűzött virágdíszek készítése – 4. előadás
· Növény-összeültetések készítése – 5. előadás
· Koszorúk készítése – 6. előadás
· Alkalmi virágdíszek, díszítő csomagolások, készítése – 7. előadás
· Száraz és selyemvirág díszek készítése – 8. előadás

A teljes részvételi díj bruttó 98 000 forint, amely a gyakorlatok során felhasznált dekorációs anyagok költségeit is tartalmazza.

A részvételi díj 2 részletben is rendezhető.

A képzés – megfelelő számú jelentkező esetén – azonnal indul, szombat délelőttönként.

A képzés elvégzése után tanúsítványt adunk.

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Élelmiszer,- és vegyi áru eladó – 3 hónap (240 óra) alatt!

(OKJ száma: 31 341 01

Betölthető munkakörök:

bolti eladó,

élelmiszer eladó,

vegyi áru eladó,

zöldség-gyümölcs eladó,

ABC eladó,

áruházi eladó,

élelmiszerbolti eladó és

bolti pénztáros.

Részvételi díj szakirányú munkahellyel rendelkezőknek: 49 900 forint + 20 000 forint vizsgadíj.

Részvételi díj szakirányú munkahellyel nem rendelkezőknek: 79 000 forint + 20 000 forint vizsgadíj.

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Élelmiszer-, vegyi áru eladó, és Boltvezető – kettő az egyben!


A szakmunkástanfolyam elvégzése után azonnal indul tovább a képzés boltvezetői szakon.

Az élelmiszer és vegyi áru eladóképzés teljes áron folyik, a boltvezetői díjból a vizsgadíjat elengedjük.

(Boltvezető képzés vizsgadíj nélkül csak 84 000 forint)

· Jelentkezni itt is lehet.

*

Műszaki cikk eladó (OKJ száma 31 341 03)– Évek óta hiányzó képzés!
Összesen 180 óra!

Betölthető munkakörök:

· bolti eladó,

· alkatrész-értékesítő (új),

· híradástechnikai és

· műszaki cikk eladó,

· vas-műszaki-műanyag és üvegáru-bolti eladó (új)

· bolti pénztáros (új).

Részvételi díj szakirányú munkahellyel rendelkezőknek: 49 900 forint + 20 000 forint vizsgadíj.

Részvételi díj szakirányú munkahellyel nem rendelkezőknek: 79 000 Ft + 20 000 forint vizsgadíj

* Jelentkezni itt is lehet.

*


Műszaki cikk eladó és Boltvezető – kettő az egyben!
A szakmunkás tanfolyam elvégzése után azonnal indul tovább a képzés boltvezetői szakon.
A műszaki cikk eladó teljes árú, a boltvezetői díjból a vizsgadíjat
elengedjük.

(Boltvezető képzés vizsgadíj nélkül csak 84 000 Ft)

* Jelentkezni itt is lehet.

*
Pénztárgépkezelő fél napos kurzus

Indul: 2017. február 17-én, 13.00 órakor

Információkat a képzésről itt talál


*

Vendéglátó eladó (OKJ száma: 31 811 04) – 300 óra, három hónap alatt.


Betölthető munkakörök:

· Pultos,

· mixer,

· italmérő,

· csapos,

· hidegbüfé-eladó,

· gyorsétel készítő,

· büfé szakmákban eladó is.

Oktatás: péntekenként délután

Részvételi díj szakirányú munkahellyel rendelkezőknek: 72 000 forint + 30 000 forint vizsgadíj.

Részvételi díj szakirányú munkahellyel nem rendelkezőknek: 92 000 Ft + 30 000 forint vizsgadíj.

* Jelentkezni itt is lehet:.

Szakács(OKJ száma: 34 811 03) 288 óra + 6 hónap.
üzletben töltött gyakorlat

Részvételi díj szakirányú munkahellyel rendelkezőknek: 180 000 forint + 30 000 forint vizsgadíj

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Diétás szakács(OKJ száma: 35 811 03) 82 óra + az üzletben töltött gyakorlat, 4 hónap.

Részvételi díj szakirányú munkahellyel és 2 éves szakácsvégzettséggel rendelkezőknek:
140 000 forint + 40 000 forint vizsgadíj.

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Diétás cukrász (OKJ száma 35 811 05) a vendéglátás cukrászati termelő egységeiben, a szállodákban diétás cukrászati félkész és késztermékeket állíthat elő.

A KISOSZ konstrukció lényege, hogy a képzések elméleti óráit szervezzük meg tanteremben, ez 63 óra, 10 alkalom, heti egy félnappal számolva 2 hónap.

10 óra irányított gyakorlat (2 szombati alkalommal) tankonyhán lesz az eredményes vizsga érdekében.

A kötelező 137 óra gyakorlati napokat a vállalkozás vendéglátóegységében tölti le a hallgató, ami nem okoz munkaerő kiesést, és nem számolunk fel érte képzési díjat sem.

A vizsgatételeket előre kiadjuk, a vállalkozásnál a hallgató fel tud készülni a gyakorlati vizsgára.

Így kalkulálva a képzési díj: 140 000 forint/fő + a vizsgadíj 40 000 forint.

A részvétel feltétele a cukrász szakma munkaterületén a szakirányú képesítés megszerzését követő 2 év és Cukrász végzettség.

További ajánlatok – valamennyi képzésnél


· Egy üzletből több hallgató beiskolázása esetén egyedi árat állapítunk meg!

· Amennyiben a vállalkozás kifizeti a részvételi díjat, a képzést elvégzett személyek foglalkoztatását tanulmányi szerződéssel garantálja. Ehhez a megoldáshoz biztosítunk tanulmányi szerződés formanyomtatványt.

· Megfelelő létszám esetén tervezett képzési helyszínek Pápa és Tapolca is.

* Jelentkezni itt is lehet.

*

Svédmasszázs tanfolyam
Indulás: 2017. március 4. 8 óra
Információk itt.

*

Funkcionális anatómia-és mozgáselemzés kurzus
Indulás: 2017. március
Információk itt.

*

Munkavédelmi képviselő választás tanfolyamAlapképzés
A munkavédelmi képviselő megválasztását követő egy éven belül 16 órás képzésen való részvételét kell biztosítania a munkáltatónak.

Az előírásoknak a legegyszerűbben úgy tud megfelelni, ha a megválasztott vagy újraválasztott munkavédelmi képviselőjét 2017. március 1. és március 2. (két napos) 9.00 és 15.30 között tartandó Alapképzésre beíratja.
Részvételi díj bruttó 28 575 forint, amely tartalmazza a munkavédelmi szakemberek által összeállított előadáson való részvételt, nyomtatott jegyzetet és szendvicsebédet minden képzési napon.
Jelentkezés: kisosz@sednet.hu

Munkavédelmi képviselő választás tanfolyam - Továbbképzés
A megválasztást követő év után évente 8 órás továbbképzésen való részvételt kell a munkáltatónak biztosítania.

Az előírásoknak a legegyszerűbben úgy tud megfelelni, ha a megválasztott vagy újraválasztott munkavédelmi képviselőjét – ha erre már kötelezett – 2017. március 3án 1 napos Éves továbbképzésre beíratja.
Részvételi díj bruttó 13 843 forint, amely tartalmazza a munkavédelmi szakemberek által összeállított előadáson való részvételt, nyomtatott jegyzetet és szendvicsebédet.
Jelentkezés: kisosz@sednet.hu

Előkészületben

  Vendéglátó üzletvezető OKJ -s képzés.

Részletek hamarosan!

További információk

· KISOSZ, 8200 Veszprém, Szeglethy utca 7.

· e-mail: www.  kisosz.net  kisosz@sednet.hu 

· telefon: +36 30 618 79 26 (Schleckmann-né Vágó Noémi)

 

Új munkatársat így is találhat

2017-02-17
Néhány hónap elteltével olyan új dolgozója lehet, aki kezdettől vállalkozása működésén, illetve az ön igényein, elvárásain keresztül tanulta ki szakmáját.

Néhány hónap elteltével olyan új dolgozója lehet, aki kezdettől vállalkozása működésén, illetve az ön igényein, elvárásain keresztül tanulta ki szakmáját.



Hiányszakmák betöltéséhez nélkülözhetetlen (tovább)képzési lehetőségeket kínál a KISOSZ Veszprém megyei tagegyesülete

Részleteket ezen az oldalunkon talál.

Támogatás – Kettő az egyben, avagy új és tapasztalt kollégák béréért is pályázhat

2017-02-20
Új, fiatal alkalmazottak foglalkoztatására pályázhat, de ugyanígy finanszírozhatja meglévő tapasztalt munkatársainak szakmai közreműködését is.

Új, fiatal alkalmazottak foglalkoztatására pályázhat, de ugyanígy finanszírozhatja meglévő tapasztalt munkatársainak szakmai közreműködését is.

Dolgozni akaró fiatalokat érhetnek el a munkavállalók egy most indított honlap segítségével. A részletekről Cseresnyés Péter, az NGM munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára sajtótájékoztatón beszélt.

Mint elmondta, az ifjusagigarancia.gov.hu-ra nem csak a munkát kereső fiataloknak, de a munkát kínáló vállalkozásoknak is érdemes regisztrálniuk, hiszen jelentkezésük – illetve munka/munkaerő igényük közvetlenül a munkaügyi központba jut –, ahol a felek között segítenek munkakapcsolatot is teremteni.

A betanulást és a betanítást is honorálják

A programokban résztvevő munkáltatók járulékcsökkentést vehetnek igénybe, ha a programban résztvevő fiatalokat foglalkoztatnak.

Továbbá bértámogatást kaphatnak annak a tapasztalt szakembernek a foglalkoztatásához, aki mentorként segíti egy fiatal munkavállaló oktatását.

A honlapon három modell kínál lehetőséget, mindháromból csak a legfontosabbakat ragadjuk ki. Összeállításunk végén azonban mutatjuk a programra való jelentkezés pontos helyét.

A.) Bértámogatási lehetőségek

1. Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás

A projektben egyféle konstrukcióban nyújtható foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás: „legfeljebb 8+4 ”. A támogatás folyósítási időtartama legfeljebb 8 hónap lehet, további 4 hónapos támogatás nélküli továbbfoglalkoztatási kötelezettség előírása mellett. (Amennyiben a támogatás nem 8+4=12 hónapra kerül megállapításra, akkor minden elemét arányosan csökkenteni kell.) A támogatás mértéke a foglalkoztatót terhelő bér és szociális hozzájárulási adó legfeljebb 70%-a.

Jogszabályok:
A foglalkoztatást bővítő támogatás tekintetében az Flt. 16. §-ában és a 6/1996. (VII. 16.) MÜM rendelet 11. §-ában foglalt rendelkezésektől eltérni nem lehet (a 6/1996 (VII. 16.) MÜM 26/B. § (1) bekezdése c) pontja szerint).

Ennek értelmében a munkaadó részére külön jogszabályban (ld. előbbi jogszabályokban) meghatározott hátrányos, illetve súlyosan hátrányos helyzetű álláskereső, megváltozott munkaképességű személy munkaviszony keretében, teljes, vagy legalább a napi 4 órát elérő részmunkaidőben történő foglalkoztatásához a munkabér és szociális hozzájárulási adója legfeljebb 50%-ának, megváltozott munkaképességű személy esetében legfeljebb 60%-ának megfelelő összegű támogatás nyújtható, ha a munkaadó a foglalkoztatást legalább a támogatás folyósításának időtartama alatt vállalja. Ha a munkaadó a szövetkezetekről szóló 2006. évi X. törvény szerinti szociális szövetkezet, a támogatás mértéke a munkabér és járuléka legfeljebb 70%-áig terjedhet feltéve, hogy a munkaadó vállalja a hátrányos helyzetű személy továbbfoglalkoztatását legalább a támogatás folyósítási időtartama 50%-ának megfelelő időtartamra (a támogatás és a továbbfoglalkoztatás együttes időtartama legfeljebb egy év lehet). (…)

· Folytatásért kattintson ide.

B.) Gyakornokok foglalkoztatásának támogatása

 · A GINOP 5.2.4-16 program célja a szakképzett fiatalok elhelyezkedésének, munkatapasztalat szerzésének elősegítése, ezzel a későbbi foglalkoztathatóságuk növelése, szakmai karrierjük, pályafutásuk támogatása , a vállalatokat „gyakornoki helyek” kialakítására való ösztönzése, ahol a fiatalok valódi munkatapasztalatot szerezhetnek, ezáltal javítva hosszabb távú munkaerő-piaci esélyeiket.

· Azon mikro- és kisvállalkozások, valamint középvállalkozások projektjei támogathatók, amelyek vállalják, hogy olyan 25 év alatti gyakornokot alkalmaznak, aki iskolai rendszerű képzésben, felnőttoktatásban vagy felnőttképzésben megszerzett, az Országos Képzési Jegyzékben szabályozott szakképesítéssel rendelkezik, és a foglalkoztatási jogviszony megkezdésekor oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat nem folytat és nem is dolgozik. (Mivel a konstrukció az Ifjúsági Garancia rendszerbe beágyazottan valósul meg, ezért a fiataloknak még a munkaviszony létrejöttét megelőzően regisztrálni kell az Ifjúsági Garancia alanyaként a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat területi kirendeltségein (Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya).

· A fiatalok foglalkoztatásának ösztönzése bér- és járuléktámogatással, cégen belüli mentorálással valósul meg.(…)

· Folytatásért kattintson ide.

C.) Adókedvezmények a Munkahelyvédelmi Akcióterv keretében

· Az akcióterv keretében adókedvezmény biztosított a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatóinak új munkahelyek létesítése és a meglévő munkahelyek megőrzése céljából. A beavatkozás nem csak az új alkalmazottakra, hanem a jelenleg foglalkoztatottakra is érvényes és a kedvezmény igénybevétele nem jár plusz adminisztrációs költségekkel.

· A munkáltató a 25 év alatti munkavállalók foglalkoztatása esetén is jogosult kedvezményekre. A fiatalok esetében a kedvezmény mértéke annak függvényében változik, hogy a fiatal milyen hosszú korábbi munkaviszonnyal rendelkezik.
 

o A legfeljebb 180 nap munkaviszonnyal rendelkező, 25 év alatti munkavállalók esetébena kedvezmény maximum 2 évig érvényesíthető, a folyósítás vége az a hónap, amikor a munkavállaló betölti 25. életévét. A kedvezmény mértéke mindkét évben a bruttó munkabér, de legfeljebb 100 ezer forint 27 százaléka.

o A 180 napnál hosszabb munkaviszonnyal rendelkező, 25 év alatti munkavállalók esetébena kedvezmény legkésőbb addig folyósítható, amikor a munkavállaló betölti 25. életévét. A kedvezmény mértéke a bruttó munkabér, de legfeljebb 100 ezer forint 14,5 százaléka. (…)

· Folytatásért kattintson  ide.

· Munkáltatói regisztráció, illetve Jelentkezési lap ezen az oldalon.


Kezdő és tapasztalt dolgozókért is jár támogatás

2017-02-20
Munkáltatóként bértámogatást igényelhet új, fiatal dolgozók foglalkoztatásához és tapasztalt munkatársak mentori tevékenységéért is.

Munkáltatóként bértámogatást igényelhet új, fiatal dolgozók foglalkoztatásához és tapasztalt munkatársak mentori tevékenységéért is.




További részleteket ezen az oldalunkon talál.

Munkahelyi vita – Okos hozzáállással könnyebben kezelhető

2017-02-21
Konfliktus esetén a higgadt, korrekt, emberséges munkáltatói hozzáállás a későbbi munkaköri légkört javítja. Az előrelátás pedig a leghasznosabb…

Konfliktus esetén a higgadt, korrekt, emberséges munkáltatói hozzáállás a későbbi munkaköri légkört javítja. Az előrelátás pedig a leghasznosabb…

Legyen nyoma mindennek!

Vitás helyzetben csak a dokumentáció számít, úgyhogy mindig minden legyen meg írásban is, idézi az Inc.com tanácsait az uzeletresz.hu.

Ha nagyon eldurvul a helyzet, még egy kézzel írt személyes jegyzet is dokumentumnak számít. Ez időigényes, de a szó elszáll, és ha rögzített egy dátum, egy beszélgetésben elhangzott néhány mondat, az később nagy segítség lehet.

Kezdettől érthetően, egyértelműen

A későbbi bonyodalmak, magyarázkodások elkerüléséhez, például a munkakörrel, munkával kapcsolatos elvárásokat érdemes kristálytisztán megfogalmazni, mert mindenki joggal tart igényt a precíz munkaköri leírásra.

Minden szerepkörben, minden pozícióban.

Azt is tudnia kell legalább a vezetőnek, mi a feltétele annak, hogy az adott poszton valaki a legtöbbet hozza ki magából, és azt is, konkrétan mit fed ez a „legtöbb”.

Nem ildomos, nem praktikus és nem profi dolog arra alapozni, hogy a beosztott „úgyis tudja”, hogy „ez józan ésszel belátható”, hogy, „hát hiszen mondták neki, többször is”… Nem kell tudnia, senki nem gondolatolvasó.

A munkaadó mindig fogalmazzon transzparensen, konkrétan és elégségesen.

Odafigyelés, az kell

Az új kollégákat is, a régieket is folyamatosan tanácsokkal kell ellátni. Ez garantáltan része a vezetői hatáskörnek. Hiszen csapatról van szó, és ahogy a sportban az edző, a munkahelyen is a felelős viszi sikerre a munkát.

Ehhez hozzátartozik, hogy a dicsérettel éppúgy nem szabad fukarkodni, mint ahogy a hibákra is minden esetben világosan és igazságosan rá kell mutatni! Ezt a visszacsatolást nem lehet megspórolni.

A szó elszáll, az írás bizonyíték

Tanácsot adni, egyeztetni, konzultálni írásban is lehet.

Ilyenkor azt kell rögzíteni, melyik munkaterületen milyen javításokat és hogyan kell elvégezni.

A munkavállaló aláírása ezen a dokumentumon nem jelenti, hogy egyetért a bennfoglaltakkal –, de azt igen, hogy látta és megértette.

Amikor minden kötél szakad, avagy van felelőssége, kötelessége a munkáltatónak

Van olyan, hogy mindenki megpróbálta, és még sincs eredmény.

Ilyenkor leginkább mentálhigiénés okokból kell felmondani a munkaviszonyt! Ne mérgezze tovább senki se a saját, se a többiek közérzetét!

Mire idáig a felek eljutnak, bizonyára írásos formában is megvan már, ki milyen lépéseket tett a javulásért, a jelek szerint hiába.

Nagy hiba azonban, ha a munkavállalót derült égből villámcsapásként éri a hír, hogy a munkaviszony véget ért. Ennél mindenki többet ér és többet érdemel.

Az őszinteség a leghálásabb stratégia.

A hírhedt „kölcsönös megállapodás” valójában vészes alamusziság, fogalmaz a szakportál írója. És nem csak azért, mert ez voltaképp konvenció, mindenki tudja, mit kell érteni alatta.

Munkáltatóként arra se kérje fel a jövendőbeli exkollégáját, hogy mondjon fel ő.

Ha egy vezető elbocsát valakit, az ideális esetben valamennyire mindig megviseli őt is. De ez nem ok arra, hogy akár a munkatársaival, akár a „céges kiskapukkal” végeztesse el a nemszeretem munkát maga helyett, szól a szakértő intelme.

Munkahelyi vita: meg is előzhető

2017-02-21
A munkahelyi vitát érdemesebb elkerülni, mint sértetten félreállni, vagy utólag kínkeservvel tisztázni a félreértéseket. Ám legyen arra is felkészült a munkaadó, ha az affér végkifejlete elkerülhetetlen!

A munkahelyi vitát érdemesebb elkerülni, mint sértetten félreállni, vagy utólag kínkeservvel tisztázni a félreértéseket. Ám legyen arra is felkészült a munkaadó, ha az affér végkifejlete elkerülhetetlen!


Sok időt és pénzt, véget nem érő vádaskodásokat, no meg bosszúságot spórolunk meg azzal, ha először rögzítjük a tényeket.

Hogy mit értünk ezen? Megtudja, ha ideklikkel.


Figyelem, idén erre figyelnek!

2017-02-22
Véletlenszerű ellenőrzések helyett ott vizsgálódik az adóhatóság, ahol kockázatos lehet az adóbefizetés.

Véletlenszerű ellenőrzések helyett ott vizsgálódik az adóhatóság, ahol kockázatos lehet az adóbefizetés.

Javult az adózási fegyelem, mert tavaly óta új szemlélettel végzi ellenőrzéseit az adóhatóság. Legalábbis erre engednek következtetni az elmúlt egy év tapasztalatai és tényei, közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Nem több, hanem más

Ezért a korábbi módszer – az emelt számú vizsgálatok – helyett idén ágazati elemzéseken alapuló kiválasztással indítják az ellenőrzéseket. Ezzel inkább elejét veszik az évekre visszanyúló, nagy értékű, ám csekély megtérülési esélyű megállapításoknak, szól a közlemény.

A feketegazdaság ellen kiemelt vizsgálatokkal akarnak fellépni.

1.) Ilyen az adózói életút vizsgálata, az adózó főbb jellemzőin alapuló ellenőrzések, mint például…

- a székhelyszolgáltatóhoz bejelentett adózók; illetékességváltók;

- cégtemető-jelenség;

- bevallás alapján alvó, kontroll adatok alapján tevékenységet folytató cégek;

- „offshore” gyanúval érintett adózók;

- haszonhúzók feltárása,

- mögöttes felelősség alkalmazása.

2.) Továbbá a fogyasztási típusú, illetve egyéb termékértékesítéshez kapcsolódó adókötelezettségek teljesítésének ellenőrzése, mint például…

- számlázási láncolatok ellenőrzése;

- EKÁER ellenőrzések;

- online pénztárgép használatára újonnan kötelezett kör ellenőrzése, adatok felhasználása, forgalomszámlálás;

- illegális fémkereskedelem;

- nagybani piacok ellenőrzése;

- adóminimalizálók;

- elektronikus kereskedelem, online szolgáltatások, sharing economy;

- áfakulcs-csökkentésekkel érintett termékkörök.

3.) A jövedéki adóval kapcsolatos ellenőrzések

- jövedéki termékek illegális előállítása, birtoklása, forgalmazása;

- jogellenesen forgalmazott cigaretta, dohány, internetes dohánykereskedelem;

- kritikus határszakaszok fokozott ellenőrzése illegális jövedéki termék behozatala miatt;

- üzemanyagokkal kapcsolatos ellenőrzések,

- jövedéki engedélyesek,

- vendéglátó-ipari egységek illegális italforgalmazása.

4.) Jövedelem és vagyoni típusú adókhoz kapcsolódó adókötelezettségek teljesítésének vizsgálata

- agresszív adótervezési konstrukciók feltárása;

- transzferár-ellenőrzések;

- különféle adóalap-módosító tételekkel, adókedvezményekkel kapcsolatos ellenőrzések;

- mögöttes haszonhúzó magánszemélyek, több kockázatos társaságot tulajdonlók, azok képviselőinek vizsgálata;

- egyéb szálláshely-szolgáltatás;

- adóminimalizálók ellenőrzése.

5.) Foglalkoztatáshoz kapcsolódó adókötelezettségek teljesítésének ellenőrzése

- be nem jelentett alkalmazottakat foglalkoztatók ellenőrzése;

- munkaerő-kölcsönzés, alkalmazottak biztosítotti életútjának nyomon követése;

- minimálbér alkalmazásával kapcsolatos ellenőrzések.

6.) Vámellenőrzések

- áru-, vagy ügylet-specifikus vizsgálatok;

- nem uniós státuszú áruk jelenlétére vonatkozó vámszabályok betartása;

- áru helyes tarifális besorolása;

- áru bejelentett származása;

- vámérték valódisága.

Az alábbi tevékenységi köröket – mások mellett – ugyancsak kiemelt figyelem övezi idén:

- gépjármű, motorkerékpár kereskedelme, javítása, különös tekintettel a használt gépjárművek kereskedelmére

- csomagküldő internetes kiskereskedelem

Az együttműködni kész adózókat a hatóság az úgynevezett támogató eljárással segíti. A módszerről korábbi bejegyzésünkből tájékozódhat.

Jövedéki-változások: holnap még nyilatkozhat

2017-02-27
Változik a jövedéki termékekkel folytatott tevékenységek engedélyezési, illetve nyilvántartásba vételi kötelezettsége, módosulnak a határidők és az adminisztráció.

Változik a jövedéki termékekkel folytatott tevékenységek engedélyezési, illetve nyilvántartásba vételi kötelezettsége, módosulnak a határidők és az adminisztráció.

Mint ismeretes április 1-jén hatályba lép az új jövedékiadó-törvény.

Az ebben foglaltak szerint a  jövedéki termékekkel foglalkozó gazdálkodóknak keddig – 2017. február 28-ig – ki kell kitölteniük az új jövedéki törvény szerinti tevékenységre vonatkozó , NAV_J30jelű nyilatkozatot. ( Innen letölthető.)

 

Erre azért van szükség, hogy az új szabályozásnak megfelelő engedélyekkel, nyilvántartásba vétellel rendelkezzenek.

Kiknek és miről kell nyilatkozni?

1.) A hatályos jövedéki törvény szerint engedéllyel rendelkezőknek(adóraktári engedélyes, bejegyzett feladói engedélyes, bejegyzett kereskedői engedélyes, jövedéki engedélyes, felhasználói engedélyes)vagy nyilvántartásba vett személyeknek(kereskedelmigázolaj-visszaigénylőként nyilvántartásba vett személy, üzemi motorikusgáz-töltő állomás üzemeltető, nyilvántartásba vett felhasználó)– 2017. február 28-ig kell nyilatkozniuk arról, hogy tevékenységüket változatlan vagy módosított formában kívánják-e folytatni.

2.) A hatályos szabályozás szerint egyszerűsített adóraktári engedéllyelrendelkezőknek a fenti nyilatkozatot – 2017. március 10-ig kell kitölteniük, melyben nyilatkoznak, hogy tevékenységüket egyszerűsített adóraktári engedélyesként vagy kisüzemi bortermelőként kívánják-e a továbbiakban folytatni.

Előbb tervezet, majd végleges lesz az engedély/nyilvántartásba vétel

Valamennyi engedélyesnek – az adómentes felhasználót kivéve –, valamint azoknak, akiknél az engedélyt nyilvántartásba vétel váltja fel, 2017. március 15-ig megküldik az engedély/nyilvántartásba vétel tervezetét.

Az új szabályozásnak megfelelő végleges engedélyt/nyilvántartásba vételt majd 2017. március 29-ig adja ki a NAV elektronikusan.

Figyelem, további információk!

A jövedéki termékekkel kapcsolatos idei változtatásokról már korábban is tájékoztattunk. 

Ezen az oldalunkon részleteket olvashat a témáról.


Törzstőke-emelés helyett átalakulás?

2017-02-28
Amennyiben úgy döntene, mégsem emeli a kötelező 3 millió forintra kft.-je törzstőkéjét, választhat még más megoldást is, de az nem túl könnyű és nem is olcsó.

Amennyiben úgy döntene, mégsem emeli a kötelező 3 millió forintra kft.-je törzstőkéjét, választhat még más megoldást is, de az nem túl könnyű és nem is olcsó.

Korábbi igen részletes tájékoztatóinkban több, szakértőktől származó alternatívát is felsorakoztattunk arra vonatkozóan, milyen törvényes módszerekkel érheti el, hogy megfeleljen a jogszabályi rendelkezésnek. A halasztás módszeréről itt,  a készpénzt helyettesítő apport lehetőségeiről itt  írtunk.

Az előzőkben már felvetettük a cégátalakítás lehetőségét is, de most részletezzük, milyen előnyökkel és hátrányokkal, illetve kötelezettségekkel jár, ha vállalkozását más gazdálkodási cégformában vinné tovább – amelyre vonatkozóan a jogszabály nem ír elő minimális jegyzett-tőke követelményt.

Azt azonban már most jelezzük, hogy az átalakulás a jegyzett tőke felemelésénél lényegesen bonyolultabb, időigényesebb folyamat és megvalósítása költségesebb is. Viszont, ez is egy alternatíva…

A kft. átalakulásának lehetőségei

Az átalakulás szabályait és kereteit jogszabály határozza meg. Ez az opció bizonyos korlátozásokkal áll a korlátolt felelősségű társaságok rendelkezésére, írja szakmai blogjában  dr. Szűcs Bálint ügyvéd, adótanácsadó.

A korlátolt felelősségű társaság nem alakulhat át, ha…

· jogutód nélküli megszűnése iránti eljárás vagy csődeljárás alatt áll;

· vele szemben jogi személy elleni büntetőjogi intézkedés iránti eljárás van folyamatban, vagy jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedés hatálya alatt áll; vagy

· a tagok vagy az alapítók a létesítő okirat szerinti vagyoni hozzájárulásukat nem teljesítették.

A számviteli jogszabályok előírják továbbá, hogy átalakulás esetén a létrejövő jogutódtársaság (azaz a kft.-ből létrejövő betéti társaság) saját tőkéjének elemei az átalakuláshoz készített vagyonmérleg-tervezetben csak pozitívak lehetnek. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az átalakulni kívánó kft. saját tőkéje negatív, úgy betétit társasággá vagy közkereseti társasággá történő átalakuláshoz is szükség lehettöbblet tulajdonosi tőkebefektetésre.

A kft. átalakulásának folyamata

A korlátolt felelősségű társaság átalakulásának folyamata fő szabály szerint kétlépcsős, a cég döntéshozó szerve erről két alkalommal határoz.

Lehetőség van azonban egylépcsős döntésre is, amennyiben a vezető tisztségviselők az átalakuláshoz szükséges okiratokat előkészítik.

1. Az átalakulás kezdeményezése, átalakulási terv elkészítése

Első alkalommal a korlátolt felelősségű társaság tagjai, illetve alapítói a kft. ügyvezetésének – ha a korlátolt felelősségű társaságnál felügyelőbizottság működik, a felügyelőbizottság által véleményezett – előterjesztésealapján döntenek a kft. átalakulásának kezdeményezéséről. A döntés kiterjed arra is, hogy a kft. milyen formába alakuljon át.

Gazdasági társaság más társasági formába tartozó gazdasági társasággá, egyesüléssé és szövetkezetté alakulhat át (esetünkben olyan gazdasági társaság lehet ésszerű választás, amelyre jogszabály nem határoz meg minimális jegyzett tőkét, vagyis a közkereseti társaság és betéti társaság).

Előzetesen felmérik továbbá, hogy a kft. tagjai közül ki és mekkora vagyoni hozzájárulással kíván a jogutód jogi személy tagjává válni.

Ha a tagok az átalakulás szándékával egyetértenek, a döntéshozó szerv meghatározza a vagyonmérleg-tervezetek fordulónapját, dönt a könyvvizsgáló személyéről és megbízza a jogi személy ügyvezetését az átalakulási terv, valamint az átalakulási döntés meghozatalához szükséges egyéb – jogszabály által meghatározott vagy a döntéshozó szerv által előírt – okiratok elkészítésével.

A fenti döntést követően az ügyvezetés kötelesátalakulási tervet készíteni és azt a tagokkal, illetve alapítókkal közölni.

Az átalakulási terv magában foglalja az átalakuló jogi személy vagyonmérleg-tervezetét és az azt alátámasztó vagyonleltár-tervezetét, a jogutód jogi személy (nyitó) vagyonmérleg-tervezetét és vagyonleltár-tervezetét, a jogutód jogi személy létesítő okiratának tervezetét, illetve a jogutód jogi személyben tagként részt venni nem kívánó személyekkel való elszámolás módjáról szóló tervezetet.

Az átalakulási tervet az átalakuló kft. ügyvezetője írja alá.

Fontos, hogy az átalakuló kft. vagyonmérleg-tervezeteként a számviteli törvény szerinti beszámoló mérlege is elfogadható abban az esetben, ha annak fordulónapja az átalakulásról való végleges döntés időpontját legfeljebb 6 hónappal előzte meg, és ha a kft. az átértékelés lehetőségével nem él.

A vagyonmérleg-tervezet fordulónapját ezért érdemes az éves beszámoló fordulónapjaként meghatározni, ebben az esetben külön könyvviteli zárás nem szükséges.

A vagyonmérleg-tervezeteket és a vagyonleltár-tervezeteket azonban könyvvizsgálóval, továbbá, ha a kft.-nél ilyen működik, a felügyelőbizottsággal minden esetben szükséges ellenőriztetni.

Nem jogosult erre a jogi személy könyvvizsgálója és az a könyvvizsgáló, aki az átalakulási vagyonmérleg-tervezet fordulónapját megelőző 2 üzleti évben a jogi személy számára könyvvizsgálatot vagy a nem pénzbeli vagyoni hozzájárulás értékének ellenőrzését végezte.

A jogutód jogi személy könyvvizsgálójává a jogi személy cégbejegyzésétől számított 3 üzleti éven belül nem jelölhető ki az a könyvvizsgáló, aki az átalakulási vagyonmérleg-tervezeteket ellenőrizte.

A többszemélyes korlátolt felelősségű társaság tagjai az átalakulási terv írásbeli közlésétől számított 30 napon belülírásban nyilatkozhatnak arról, hogy nem kívánnak az átalakulással létrejövő jogi személy tagjaivá válni.

Ilyen nyilatkozat hiányában úgy kell tekinteni, hogy a tag a jogutód jogi személy tagjává kíván válni.

A határidő nem jogvesztő, tehát a tagnak lehetősége van arra, hogy az átalakulásról véglegesen döntő szavazás megkezdéséig nyilatkozzon, hogy nem kíván a jogutód jogi személy tagjává válni, illetve korábbi nyilatkozatát is visszavonhatja.

A fenti jognyilatkozatot tett tagoknak tagsági jogviszonya az átalakulás időpontjában megszűnik, és az átalakuló jogi személy vagyonából olyan hányadra jogosultak, amelyet a jogi személy jogutód nélküli megszűnése esetén igényelhetnének.

Amennyiben van olyan tag, aki nem kíván részt venni az átalakulásban, az átalakulási tervet a tagok fenti nyilatkozata alapján szükség szerint módosítani kell.

2. Az átalakulásról történő végleges döntés

Az átalakulásról a végső döntést a tagok vagy alapítók legalább háromnegyedes szótöbbséggel az átalakulási terv elfogadásával hozzák meg.

A vagyonmérleg-tervezet fordulónapjától a döntés időpontjáig fő szabály szerint nem telhet el hosszabb idő, mint 3 hónap.

Kivételt képez, ha az éves beszámoló szolgál a vagyonmérleg-tervezetként, illetve, ha az átalakulásról a tagok döntése szerint egy ülésen határoznak, ezekben az esetekben a határidő 6 hónap.

A kft. köteles közzétenni az elfogadott átalakulási tervet az átalakulásról hozott döntéssel együtt.

 

Az a hitelező, akinek a közzététel előtt keletkezett követelése, a közzétételtől számított 30 napos jogvesztő határidőn belül az átalakuló korlátolt felelősségű társaságtól megfelelő biztosítékot követelhet, ha az átalakulás követelésének kielégítését veszélyezteti.

A kft. a jogutód jogi személylétesítő okiratának aláírását követő 8 napon belülköteles a Cégközlönynél közlemény közzétételét kezdeményezni, amelyet 2 egymást követő lapszámban kell közzétenni.

3. Az átalakuláshoz kapcsolódó cégbírósági eljárás

A cégforma változása esetén a cég átalakulásáta létesítő okirat aláírásától, illetve elfogadásától számított 60 napon belülkell bejelenteni a jogelőd cég székhelye szerint illetékes cégbíróságnak. Ezzel egyidejűleg kérni kell a jogelőd cég törlését is.

A létrejövő társaság nyilvántartásba vételéig az átalakuló kft. változatlanul folytatja tevékenységét.

4. Az átalakulás befejezése

Az átalakulás bejegyzésével nem(!) fejeződik be az átalakulás folyamata, hiszen azátalakulással létrejövő jogi személy bejegyzését követő 90 napon belülmind a jogelőd jogi személyre, mind a jogutód jogi személyre vonatkozóan a bejegyzés napjával, illetve a jogi személy által az átalakulás időpontjaként meghatározott nappal végleges vagyonmérleget kell készíteni, valamint záró adóbevallásokat is kell készíteni.

A jogutód jogi személyben tagként részt venni nem kívánó személyeket megillető vagyonhányadot a jogutód jogi személy nyilvántartásba vételét követő 60 napon belül kell kiadni, kivéve, ha az érintettekkel kötött megállapodás ettől eltérő időpontot jelöl meg.

Törzstőke-emelés – vagy mégsem?

2017-02-28
Sem most, sem később nem szeretné kft.-je törzstőkéjét a kötelezően előírt 3 millió forintra emelni? Akkor változtasson cégformát, amelynek vannak előnyei, hátrányai is…

Sem most, sem később nem szeretné kft.-je törzstőkéjét a kötelezően előírt 3 millió forintra emelni? Akkor változtasson cégformát, amelynek vannak előnyei, hátrányai is…


Bárhogy is dönt, március 15-ig – a jogszabály életbelépéséig – valamit cselekednie kell, mert az elmaradók több százezer forintos bírsággal is számolhatnak.

Az érdeklődőket ezen az oldalunkon tájékoztatjuk.