2016-08
KERESKEDELMI ÉLET

Használt? Nem használt?

2016-08-01
Ha az élelmiszerláncban résztvevő vállalkozása a tisztaság ellenőrzéskor büntetést kapott, akkor vagy rosszul használta vagy nem azt használta, amit kellett volna – vagy nem volt eléggé hatékony a tisztító-fertőtlenítőszer…

Ha az élelmiszerláncban résztvevő vállalkozása a tisztaság ellenőrzéskor büntetést kapott, akkor vagy rosszul használta vagy nem azt használta, amit kellett volna – vagy nem volt eléggé hatékony a tisztító-fertőtlenítőszer…

Merthogy az utóbbi miatt is elképzelhető, hogy ön járt rosszabbul…

Ugyanis kiderült, vannak olyan tisztítószerek, amelyek nem a gyártó által ígért, másképp: nem a felhasználó által elvárt hatékonyságúak, derül ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) az Országos Tisztifőorvosi Hivatallal (OTH) laboratóriumi vizsgálatainak összegzéseiből.

Mint ismeretes, az élelmiszergyártással, forgalmazással foglalkozó vállalkozásoknál a nem megfelelő hatékonyságú, vagy rosszul használt fertőtlenítőszerek súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelenthetnek.

A helyiségek higiénés állapota, a dolgozók személyi higiénéje jelentősen befolyásolja az élelmiszerek biztonságát és minőségét.

Az élelmiszerlánc szereplőinél a NÉBIH hatékonysági vizsgálattal kiegészített laboratóriumi ellenőrzései az elmúlt 5 évben 288 esetben azt bizonyították be, hogy a vizsgált fertőtlenítőszer nem fejti ki az elvárt és csomagolásán jelölt hatást, írta közleményében a földművelésügyi tárca sajtóirodája.

A problémák megoldására és a megoldási lehetőségek feltárásának érdekében a hivatalok, az Élelmiszer Higiénikusok Társasága kezdeményezésére megszervezték a „Kinek árt, kinek használ? Aktuálisan a fertőtlenítőszerekről” című konferenciát nemrégiben.

A résztvevők a tények ismerete ellenére kiemelték a felelősségteljes és tudatos, szükséges mértékű felhasználás jelentőségét is.

Adatok adnak majd alapot

2016-08-02
Nem az ellenőrzések gyakoriságát növelik, hanem célzottan közelítenek: több forrásból származó adatok és információk elemzésével térképezik fel a kockázatos adózókat és tevékenységüket a jövőben.

Nem az ellenőrzések gyakoriságát növelik, hanem célzottan közelítenek: több forrásból származó adatok és információk elemzésével térképezik fel a kockázatos adózókat és tevékenységüket a jövőben.

Új ellenőrzési rendszert alakított ki az adóhatóság, és a jövőben többek között már a fent említett módszer elemei alapján választja ki a vizsgálat alá vont adózókat, jelentette be minapi sajtótájékoztatón Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára.

Mit és kiket ellenőriznek különösen?

· az általános forgalmi adóval kapcsolatos adatokat

· az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer-t ( EKÁER)

· az online pénztárgépekből nyert adatokat

· a székhelyüket áthelyező, illetve a képviselőiket cserélő adózókat, kiemelt figyelmet fordítva azokra a társaságokra, amelyek cégtemetőkkel kerülnek kapcsolatba.

Újdonság

Bevezetik a számlák elektronikus adatszolgáltatását – amely elsősorban a láncolatos áfacsalások visszaszorítására lesz alkalmas. Az új rendszerrel az adókülönbözetet még a csalás fázisában felderítheti az adóhivatal, tájékoztatott a helyettes államtitkár.

H Í R H Á T T É R

Az évekkel ezelőtt indított, elhúzódó ellenőrzések mintegy 90 százalékát lezárták a NAV munkatársai, és a felszabadult kapacitások a valós idejű gazdasági események vizsgálatára koncentrálódnak.

Ez megkönnyíti a színlelt ügyletek tisztázását, a haszonhúzók felelősségre vonását, és növeli a költségvetésnek okozott kár megtérülési esélyét, mondta el a helyettes államtitkár.

Védőital – számoljon el vele!

2016-08-02
Sokasodnak a kánikulai napok, egyre több védőital fogy a munkahelyeken. Nem mindegy, hogy a vállalkozás miért, mennyit fizet?

Sokasodnak a kánikulai napok, egyre több védőital fogy a munkahelyeken. Nem mindegy, hogy a vállalkozás miért, mennyit fizet?

· Kereskedelmi Élet· 

24 fok fölött, zárt-, és szabadtéri munkahelyeken egyaránt, félóránként védőitalt kell biztosítani a dolgozóknak!, szól a munkahelyek munkavédelmi követelményeinek minimális szintjéről szóló rendelet.

(A munkahelyeken kánikulában kötelező egyéb megelőző tevékenységekről korábban itt  tájékoztattunk – a Szerk.)

Mi adható védőitalként?

– 14-16 °C hőmérsékletű ivóvíz,

– ugyanilyen hőmérsékletű ízesített, alkoholmentes ital – ha cukortartalma nem több mint 4 súlyszázalék, vagy ha mesterséges édesítőszerrel ízesített.

Különösen fontos, hogy a védőital elfogyasztásához fejenként egy-egy poharat is biztosítani kell.

A védőitalt a közegészségügyi követelmények betartásával kell készíteni, tárolni, kiszolgálni.

A védőital a munkavégzéshez szükséges, a munkáltató által kötelezően biztosított ellátás, ezért e juttatások esetén nem merül fel adókötelezettség, vagyis, mentesek a személyi jövedelemadó alól.

Védőital, nem védőital – könyvelésük

A legtöbb városi víz iható minőségű, de a palackozott víz biztonságos és a szabványoknak megfelelő. Jó választás lehet a vízszűrő beszerzése is, javasolja az UCMS blogbejegyzésében Kovács Krisztina szakértő.

A védőitalról szóló előírásnak megfelelő italok, ivóvíz, palackozott víz, ballonos víz, ásványvizek, alkoholmentes frissítőitalok vagy tea térítésmentes fogyasztása adómentes juttatás, amely után sem a munkavállalót, sem a munkáltatót nem terheli adó- és/vagy járulékfizetési kötelezettség.

A munkavállalók számára juttatott gyümölcslé, fagylalt és jégkrém, stb. azonban nem tekinthető védőitalnak – ezért ezek juttatása nem adómentes. Ezek a munkáltatót terhelő adókötelezettséggel adhatóak egyes meghatározott juttatásként. Minden egyéb esetben ezek a juttatások az összevont adóalap részeként válnak adókötelessé.

A magánszemélyek számára ingyenesen biztosított italfogyasztás esetén az adózási szabályok megfelelő betartása végett külön kell választani a vizeket, teát, az erősen cukrozott üdítőitalokat, kávét és egyéb frissítő italokat, mivel a védőitalnak nem minősülő egyes italok után a foglalkoztatót személyi jövedelemadó és egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettség terheli, függetlenül attól, hogy munkavállalói vagy üzleti partnerei részére történik a juttatás.

Az üzenet a pult mindkét oldalának szól

2016-08-03
„Válogassuk meg, kitől és hol vásárolunk ételt, italt!”, így figyelmezteti a hatóság a fesztiválozókat, vásárlátogatókat…

„Válogassuk meg, kitől és hol vásárolunk ételt, italt!”, így figyelmezteti a hatóság a fesztiválozókat, vásárlátogatókat…

Azt, hogy milyen elvárással érkezhetnek a fogyasztók a rendezvényekre, ez alkalommal a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közli a fogyasztókkal és – és talán burkolt üzenetként (?) – az árusokkal.

 

Arra világítanak rá, hogy mi tekinthető első ránézésre is igényes, megbízható helynek és kínálatnak.

*

„Mindig tiszta, rendezett árustól vegyünk enni és innivalót, ahol minden a helyén van, nincsenek rovarok, háziállatok, és ahol az élelmiszert védik a szennyeződéstől, az időjárástól.

Az ideális kiszolgáló tiszta munkaruhát visel, haját lefed, vagy hosszú haját hátraköti, kezei ápoltak, tiszták, nincsenek felékszerezve, körme nem lakkozott, nincs műkörme és nem dohányzik, nem étkezik munka közben.

A megbízható árus nem nyúl puszta kézzel az ételhez, ügyel a pénz és az étel elkülönített kezelésére, van, ahol kezet tud mosni és használja is a kézmosót.

Csak ott vásároljunk, ahol az ételeket lefedve, védetten és kellő hőfokon tárolják, ahol a kiszolgált meleg étel forró, a hűtendő étel pedig jéghideg, ahol nem tárolnak élelmiszereket közvetlenül a földön.

Ahol a tányér, tálca, szalvéta tiszta, ahogy az evőeszközök és a poharak is.

Elvárás, hogy az ételárusító hely mellett hulladékgyűjtő legyen kihelyezve.

Fontos a kínálat és az árak, valamint az árusító cég nevének és címének egyértelmű, jól látható kiírása is.

Az ételt csak tiszta kézzel vagy tiszta szalvétával fogjuk meg.

Kizárólag forrón tálalt meleg ételt, hűtőben tárolt hideg ételt fogadjunk el. A frissen készült, forrón tálalt étel a legbiztonságosabb választás.

Tárolni tábori körülmények között különösen kockázatos.

Jó, ha tudjuk, hogy a tojásos, darált húst tartalmazó, vagy töltelékes ételek, a hidegkonyhai és hűtést igénylő cukrászsütemények fogyasztásának kitelepüléssel járó környezetben nagyobb a kockázata.

Ne fogyasszuk el az ételt, ha érzékszervileg elváltozást mutat, ha állott, romlásra gyanús vagy szokatlan ízű.

A langyos helyen tárolt vagy kellően át nem sült étel veszélyes.

A melegben a baktériumok az élelmiszerekben elszaporodhatnak és az étel elfogyasztása után megbetegedést okozhatnak.”, áll a hatósági figyelmeztetésben.

Fotó: illusztráció

Elvárást (is) rejthet az üzenet

2016-08-03
A vállalkozók akár nekik szóló üzenetnek is vehetik azokat a tanácsokat – amelyeket a hatóságok egyébként a fogyasztóknak címeznek…

A vállalkozók akár nekik szóló üzenetnek is vehetik azokat a tanácsokat – amelyeket a hatóságok egyébként a fogyasztóknak címeznek…

Ez alkalommal a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal (NÉBIH) „üzent” az igényes fesztiválozóknak, vásárlátogatóknak (is), hogy milyen elvárásokkal álljanak meg az árusok asztalai, pultjai, sátrai előtt…

Ha kíváncsi, hogy mely' kitételek, külsőségek jelenthetik az elfogadható – jelen esetben az élelmiszer-eredetű megbetegedések megelőzését szolgáló – vásári jelenlétet és kínálatot, akkor ezen az oldalunkon elolvashatja.

PÁLYÁZATOK – Élénkíthetik a vállalkozását

2016-08-11
Új munkatársakkal bővítheti csapatát vagy akár anyagi támogatást is igényelhet, kedvező feltételekkel.

Új munkatársakkal is bővítheti csapatát vagy akár anyagi támogatást is igényelhet, kedvező feltételekkel.

GINOP-8.3.1-16 kódszámú Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogram

A finanszírozási forrásokhoz nem, vagy nem megfelelő mértékében hozzájutó kis- és középvállalkozások versenyképességének fejlesztése a célja a május óta élő pályázatnak.

A kölcsönt egyéni vállalkozó, gazdasági társaság egyaránt igénybe veheti.

Beadási határidő: 2018.10.01.
Támogatás minimum összege: 1.000.000 Ft.

Maximum igényelhető összeg: 600.000.000 Ft.
Támogatás intenzitás: 100 százalék
Támogatás formája: visszatérítendő

A Saját Forrás minimálisan elvárt mértéke a Projekt elszámolható költségének legalább 10 százaléka – kivéve használt gépjármű beszerzés, ahol minimum 20 százalék.

Kölcsön típusa Éven túli lejáratú Kölcsön. A készletbeszerzések összes elszámolható költsége nem haladhatja meg a Kölcsön összegének 30%-át.

A hitelkérelmeket közvetlenül a Közvetítőhöz kell benyújtani.

A Közvetítők címlistáját a MFB Zrt. honlapján, a www.mfb.hu címen teszi közzé.

A hitelkérelem benyújtásától a Kölcsön lezárásáig a Végső Kedvezményezett kizárólag a Közvetítővel tarthatja a kapcsolatot, a Közvetítő feladata az MFB-vel történő közvetlen kapcsolattartás.

A Hitelprogram keretében utoljára 2018. december 31-én lehet Kölcsönszerződés alapján a Végső Kedvezményezetteknek kifizetést teljesíteni.

Mindenre kiterjedő információkat   itt talál.

"Út a munkaerőpiacra" VEKOP-8.1.1-15-2015-00001

munkaerő-piaci program

Figyelem!

Ez a pályázat a Közép-magyarországi régióban valósul meg.

Az ország egyéb régióiban ugyanezen célokat a GINOP 5.1.1-15 projekt biztosítja – amelyről korábban már itt tájékoztattunk.

Az "Út a munkaerőpiacra" projekt célja

Az "Út a munkaerőpiacra" kiemelt projekt keretében megvalósuló munkaerő-piaci program célja egyrészt az álláskeresők és inaktívak, különösen az alacsony iskolai végzettségűek foglalkoztathatóságának javítása, nyílt munkaerő-piaci elhelyezkedésének támogatása, másrészt a közfoglalkoztatásból a versenyszférába való átlépés elősegítése azon közfoglalkoztatottak esetében, akik képessé tehetők és készek munkát vállalni a versenyszférában. 

Az "Út a munkaerőpiacra" projekt célcsoportjai

A munkaerő-piaci program azokra a 25-64 év közötti nyilvántartott álláskeresőkre, a szolgáltatást igénylők és közvetítést igénylők azon körére, valamint azokra a versenyszférába kiléptethető közfoglalkoztatottakra céloz, akiknek elhelyezkedése az állami foglalkoztatási szerv megítélése szerint jelen munkaerő-piaci program segítségével mozdítható elő. A program-előkészítés során figyelem fordul az inaktívakra is (a felkutatáskor/jelentkezéskor az állami foglalkoztatási szerv nyilvántartásában általában még semmilyen módon nem szereplőkre). 

Tájékoztatásul jelezzük, hogy a 25 év alatti (15-24 év közötti) sem nem tanuló, sem nem dolgozó fiatalok számára az Ifjúsági Garancia Programok állnak rendelkezésre. 

Az "Út a munkaerőpiacra" projekt elemei

A fővárosi/megyei kormányhivatal az általa alkalmazott projektelemeket a saját térségi programtervében tervezi meg. Minden résztvevővel - vele közösen - egyéni programtervet készítenek a járási/kerületi hivatal foglalkoztatási osztályán, amelynek során személyre szabottan választják meg az egyes programelemeket és határozzák meg azok sorrendjét az alábbiak közül: 

(Ha rákattint a főbb címekre, további információkhoz juthat – a Szerk.)

Képzési költség támogatása

Képzés ideje alatti keresetpótló juttatás

Képzéshez kapcsolódó helyi és helyközi utazás költség támogatása

Képzéshez kapcsolódó szállásköltség támogatása

Képzéshez kapcsolódó étkezési költség támogatása

Képzés ideje alatt igénybevett gyermekfelügyelet költségeinek támogatása

Képzés ideje alatt a hozzátartozó gondozásával járó költségek támogatása

Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás

Bérköltség-támogatás

Munkába járáshoz kapcsolódó utazás költségeinek megtérítése

Munkába járáshoz kapcsolódó csoportos személyszállítás támogatása

Vállalkozóvá válás támogatása

Lakhatási támogatás

Szolgáltatás (például munkaerő-piaci és foglalkozási információ nyújtása, munkatanácsadás pályatanácsadás, álláskeresési tanácsadás, rehabilitációs tanácsadás, pszichológiai tanácsadás, mentori segítségnyújtás) díjának megtérítése

Szolgáltatás ideje alatti keresetpótló juttatás

Szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó helyi és helyközi utazás költségeinek támogatása

Szolgáltatásban való részvétel idejére igénybe vett gyermekfelügyelet költségeinek támogatása

Szolgáltatásban való részvétel idejére a hozzátartozó gondozásával járó költségek támogatása

Foglalkozás-egészségügyi vizsgálat költségeinek megtérítése

Képzéssel kapcsolatos alkalmassági vizsgálat költségeinek megtérítése

Tájékozódjon még!

Most megmutatjuk, hol tudja áttekinteni a „Gazdasági Innovációs Operatív Program Éves Fejlesztési Kerete” idei évre vonatkozó listáját.

Amennyiben érdekli, hogy 2016-ban itt kiknek, mikor és mire írnak még ki pályázatot, akkor kattintson ide.

Hitel, foglalkoztatás, fejlesztés – lehetőség

2016-08-11
Mikro-, kis- és középvállalkozások is profitálhatnak azokból a pályázatokból, amelyeket nemrégiben hirdettek meg.

Mikro-, kis- és középvállalkozások is profitálhatnak azokból a pályázatokból, amelyeket nemrégiben hirdettek meg.


Ez alkalommal két támogatási formát mutatunk be, amelyeket a legkisebb vállalkozások is egészen jó eséllyel igénybe tudnak venni, amennyiben továbbfejlődésükhöz pénzre vagy/és munkatársakra volna szükségük. 

De mutatunk más információkat is.

Részletek ezen az oldalunkon.

Ízelítő a jövőből

2016-08-08
A teljesség legkisebb igénye nélkül mutatunk néhány jövő évre vonatkozó módosítást, elképzelést, amelyek hatással lehetnek vállalkozására.

A teljesség legkisebb igénye nélkül mutatunk néhány jövő évre vonatkozó módosítást, elképzelést, amelyek hatással lehetnek vállalkozására.

Ezúttal az adózással és a kereskedelmi munkavégzéssel kapcsolatos végleges, illetve a tervek szintjén szereplő témákról tájékoztatjuk.

Adózás

· 2017. január 1-jétől tovább csökken az áfa összesítő nyilatkozattal érintett számlák értékhatára. A korábbi 1 millió forint helyett már a 100 ezer forintot elérő vagy meghaladó számlákról is adatot kell szolgáltatni.

2017. július 1-jétől ezen adatszolgáltatás már csak a számlatömb használatával kibocsátott számlákra fog vonatkozni, figyelemmel arra, hogy a számlázó programmal kibocsátott számlák adattartalmához az ettől az időponttól a NAV-nak valós idejű hozzáférése lesz.

· 2017. január 1-jétől lehetőség van a számlázó programmal kibocsátott számlák adattartalmát illetően a NAV felé történő közvetlen adatlekérést biztosító online hozzáférés alkalmazására.

2017. július 1-jétől azonban már minden adózónak kötelező biztosítani az adóhatóság általi valós idejű hozzáférést, illetve a közvetlen adatlekérést.

· Az élelmiszer-értékesítést végző kezelőszemélyzet nélküli automata berendezések vonatkozásában már most is bejelentési kötelezettsége van az üzemeltető adózónak.

2017. január 1-től az automata berendezést automata felügyeleti egységgel (AFE) kell ellátni.

Erről az adózónak rendszeres adatszolgáltatási kötelezettsége lesz, amelyet az adóhatóság a számlázó programokhoz hasonlóan közvetlen adatlekéréssel fog megvalósítani.

· Az szja-ban és az eho-nál már érvényesülő pótlékmentes részletfizetés kiszélesedik.

A vállalkozási tevékenységet nem folytató, általános forgalmi adó (áfa) fizetésére nem kötelezett magánszemélyt terhelő, legfeljebb 200 000 Ft összegű bármely adóra a NAV, kérelemre, automatikus részletfizetést engedélyez.

A jövőben magánszemély esetében is érvényesül az a szabály, hogy a NAV a mérséklést/elengedést az adótartozás egy részének megfizetéséhez köthesse.

Az adóhatóság a magánszemély kérelme alapján a kifizető által a magánszemélytől levont adó- és járuléktartozást nem mérsékelheti.

· 2017. július 1-jétől elévült időszakra is lehet önellenőrzést benyújtani, ha bíróság az adózó adókötelezettségét is érintő jogerős döntést hoz, írja dr. Fekete Zoltán Titusz az ado.hu-n.

Kereskedelmi munkavégzés – bővül az ellenőrzések köre

„Mivel teljesen vissza kellett vonni a korábbi szabályozást, a kiskereskedelemben dolgozók rosszul jártak, ezért jogilag rendezni szükséges a helyzetet, hogy kedvezőek legyenek számukra a feltételek”, közölte a Fidesz frakcióvezetője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában nemrégiben.

Azt mondta – írja az Origo– , hogy szabályozni kell egyebek mellett, hogy hány vasárnap dolgozhassanak az emberek egy évben és mely napokon ne tartsanak nyitva a boltok. Az MSZP sem mond ellent annak, hogy ünnepnapokon, így például december 24-26-án vagy augusztus 20-án zárva legyenek - tette hozzá.

Azt is mondta: a szabályozás javításán túl ellenőrzést is be kell iktatni a rendszerbe, hogy „ne hozzuk a szükségesnél sokkal rosszabb helyzetbe” a kiskereskedelemben dolgozó 200-240 ezer embert.

Kiemelt figyelmet kapnak a hamisak

2016-08-15
Akár le is állíthatják a honlapját, ha nem tartja be a szabályokat...

Akár le is állíthatják a honlapját, ha nem tartja be a szabályokat...

A hamis gyógyszerek hazai forgalmazását szeretné megállítani a kormány azzal, hogy első körben egyszerűen elrendeli az álságos-veszélyes termékeket kínáló internetes honlapok ideiglenes hozzáférését – a veszélyes étrend-kiegészítőkéhez hasonlóan.

Erre a tavaly óta érvényes szabályra emlékeztetett Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) parlamenti államtitkára, tudta meg a szivderito.hu

Az engedély nélküli gyógyszerforgalmazás szabálysértésnek minősül, figyelmeztetett az államtitkár, a hamis, hamisított vagy Magyarországon nem engedélyezett gyógyszerek forgalmazása bűncselekmény, amely három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő,

Hozzátette: az interneten árult hamis gyógyszerek komoly veszélyt jelentenek az emberek egészségére, ezért az ott forgalmazott, egészségre veszélyt jelentő készítmények állami ellenőrzését, a hamis készítmények elleni küzdelmet, a lakosság átlátható, megbízható tájékoztatását kiemelt kormányzati feladatnak tekintik.

Étrend-kiegészítők

Mint ismeretes, az étrend-kiegészítők forgalmazásának ellenőrzését is kiemelt feladatnak tekintik évek óta, jegyezte meg Rétvári Bence.

Ha a termék nem felel meg a jogszabályoknak vagy a használata kockázatos, akkor az OGYÉI megtilthatja a készítmény forgalmazását, beszüntetheti az adott honlapot, letilthat hirdetéseket, bírságot szabhat ki.

Figyelem! Fontos

Az érdeklődők az OGYÉI honlapján hozzájuthatnak a szükséges információkhoz.

H Í R H Á T T É R

A kormány háttérintézményének, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnek (OGYÉI) lehetősége van az adott gyógyszer útját a gyártóhelytől a gyógyszertárig ellenőrizni.

Az intézet felügyeli továbbá a gyógyszer-nagykereskedők tevékenységét és a kiskereskedelmi gyógyszerforgalmazást is.

A gyógyszerbiztonságot erősíti egy múlt év végén megjelent uniós jogszabály is, amelynek alapján a gyártónak minden vényköteles terméket biztonsági elemmel kell majd ellátnia, ennek segítségével dobozonként lesz nyomon követhető a gyógyszer a gyártástól a forgalmazásig.

Egy rendszeresen frissített lista is elérhető ezekről a hamis vagy nem engedélyezett gyógyszerekről, készítményekről.

A listán a készítmények neve és hatóanyaga mellett szerepel az is, hogy miért veszélyes az adott termék megvásárlása az illegális csatornákon.

Sorra kerülnek a hamisak

2016-08-15
Tekintse át, mit árul webshopjában: ha véletlenül hamis vagy nem engedélyezett gyógyszerek is vannak a kínálatban, sürgősen „vegye le a polcról”, különben 3 évre börtönbe is kerülhet…

Tekintse át, mit árul webshopjában: ha véletlenül hamis vagy nem engedélyezett gyógyszerek is vannak a kínálatban, sürgősen „vegye le a polcról”, különben 3 évre börtönbe is kerülhet…


Az étrend-kiegészítők forgalmazóinak már nem ismeretlen a téma… 

Részletek ezen az oldalunkon.

Tartozik? Követel?

2016-08-16
Két ágazatban jellemző, hogy a vállalkozások még mindig jelentős arányban fizetnek késedelmesen. Az egyik a kereskedelem…

Két ágazatban jellemző, hogy a vállalkozások még mindig jelentős arányban fizetnek késedelmesen. Az egyik a kereskedelem…

Az építőiparon kívül a kereskedelmi vállalkozásoknál nem változott túl sokat a trend a közelmúltban: még mindig nagyon sokan adósai másoknak, bár az elmúlt évekhez képest a tartozók száma valamelyest csökkent, írta meg a magyaridok.hu.

Még mindig sok gondot okoz a fizetési határidők betartása, hivatkozik egy iparkamarai kimutatásra a lap. Eszerint egy év alatt öt százalékkal, 13 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek arról számoltak be: üzleti partnereik legalább fele késedelmesen fizet.

Eközben az ötvennél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató kisvállalkozások 86 százaléka került kapcsolatba legalább egyszer késve fizető partnerrel.

A probléma jelentős a kereskedelemben, ahol a késedelmes fizetések aránya 21 százalék volt az év elején.

Érdekes az is, hogy a megkérdezett cégek 80 százalékánál az értékesített termékek ellenértékének legalább egy része több mint egy héttel a fizetési határidő lejárta után érkezett meg.

Az érintett cégeknek az értékesítésből származó bevételeik átlagosan 32 százaléka futott be időn túl. 

Az időpontok túllépése elsősorban a kisvállalkozásokat jellemzi.

A lánctartozások aránya összességében némi csökkenést mutat, azonban a kisvállalkozások körében enyhe növekedésről számol be a kutatás.

A felmérést megelőző három hónapos időszakban a válaszadó cégek 55 százaléka szerint nem változott, 12 százalékuk szerint csökkent, míg 7,3 százalékuk szerint nőtt a lánctartozásokkal kapcsolatos problémakör súlya.

Éves összehasonlításban nem változott jelentősen a megkérdezettek véleménye.

A probléma súlyosbodását a kisebb vállalkozások mellett a rossz üzleti helyzetről beszámoló cégek érzékelik.

Még tart a szezon, figyeljen!

2016-08-12
Ha eddig sikeresen vitte (szabályosan vette) a szezont, akkor a maradék két és fél hétben se lazítson! És persze, „folyt.köv”...

Ha eddig sikeresen vitte (szabályosan vette) a szezont, akkor a maradék két és fél hétben se lazítson! És persze, „folyt.köv”...

· Kereskedelmi Élet

Programszerűen ugyanis augusztus 31-ig tartanak a kiemelt hatósági nyári ellenőrzések. Addig a célvizsgálatok lefolytatására nagyobb az esély – utána „csak” a szokásos revizori érdeklődésekre számíthatnak a vállalkozások.

Akik már túl vannak a megmérettetésen, ott leginkább az alábbi területeken tárt fel hiányosságokat a Nemzeti Élelmiszerbiztonsági Hivatal(NÉBIH) és a kormányhivatalok munkatársai közösen.

· higiéniai feltételek,

· dolgozók egészségügyi alkalmassága, képzettsége,

· termékek nyomon követhetősége és minősége

Hol vizsgálódnak?

A szezonálisan üzemelő, illetve az idegenforgalmi szempontból forgalmas helyeken található

· fagylaltozókban,

· cukrászdákban,

· éttermekben  és

· kereskedelmi létesítményekben, de kiemelt figyelmet fordítanak

· az utcai vendéglátásra is.

Mit ellenőriznek?

A nyári szezonális ellenőrzésen a szakemberek külön vizsgálják

· a fagylaltokat,

· a fűszerezett, pácolt előkészített húsokat,

· a sült halakat, és

· a gyümölcsök közül főként a görögdinnyét.

Adatok, eredmények, tények

A vendéglátóhelyeken vett 141 fagylaltmintából 13 mikrobiológiai szempontból nem volt megfelelő.

A 86 gyümölcsből készült színes fagylaltok közül 7-ben a szakemberek a jelenlegi szabályok szerint nem engedélyezett színezéket találtak.

A laboratóriumi vizsgálatokon megbukott termékeknél minden esetben elkezdődött a hatósági intézkedés.

A szakemberek öt vállalkozás tevékenységét függesztették fel, mintegy 16 millió forint bírságot szabtak ki és 5,6 tonna, összesen 5 millió forint értékű élelmiszert vontak ki a forgalomból.

Több, mint 3 300 létesítményt és 10 700 terméket ellenőriztek az élelmiszerlánc-biztonsági ellenőrök a nyári szezonális ellenőrzés első szakaszában, tájékoztatta a sajtót Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár.

Online kereskedés – Kinek és hogyan kell az elállási jogot biztosítani?

2016-08-14
Amennyiben webáruházat működtet, akkor el kell fogadnia, ha egy „civil” vevő, a megrendelést követő 14 napon belül meggondolja magát, és visszaadná a terméket. Aki vállalkozóként vásárolt, annak nincs elállási joga…

Amennyiben webáruházat működtet, akkor el kell fogadnia, ha egy „civil” vevő, a megrendelést követő 14 napon belül meggondolja magát, és visszaadná a terméket. Aki vállalkozóként vásárolt, annak nincs elállási joga…

A webes vásárlás legjelentősebb előírásait a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet tartalmazza.(A teljes rendeletet itt találja.) A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összeállításából közreadunk néhány fontosabbat.

Vállalkozó vásárló és az elállási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre kell alkalmazni, vállalkozás-vállalkozás közötti jogviszonyra nem vonatkozik. Vagyis ha valaki vállalkozásként rendel a webáruházból, bizonyos speciális jogok nem illetik meg, mint például a 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog. 

Mire nem vonatkozik a szabályozás?

Nem minősül üzlethelyiségen kívül kötött szerződésnek a vásáron, piacon és közterületen végzett értékesítő tevékenység. 

Fontos szabályok, nem csak online vásárlás esetében

Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.

Vagyis a rendelet hatálya alá tartozó vállalkozás, ha működtet telefonos ügyfélszolgálatot, akkor az csak normál díjas percdíjjal üzemeltetheti.

A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel.

Avállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni a szerződéskötést megelőző előírt tájékoztatást olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. 

(A rendelet 3. mellékletében található erre mintatájékoztató. A rendeletet innen elérheti.)

A tájékoztatás körültekintő és egyértelmű legyen!

Ha a vállalkozás nem tett eleget a rendeletben előírt valamennyi járulékos költségre vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének, vagy nem tünteti fel, hogy a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, akkor a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket. Vita esetén ezen tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.

Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmiségre azonban csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

Ha a vállalkozás távollevők közötti szerződés megkötését telefonon kezdeményezi, a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatni kell a fogyasztót a vállalkozás nevéről, illetve annak a vállalkozásnak a nevéről, akinek a nevében telefonál, valamint arról, hogy a telefonhívás szerződés megkötésére irányul.

Kéretlen küldemény

A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés(kéretlen küldemény). A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

Elállási jog: 14 naptári nap

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót indokolás nélküli elállási (illetve bizonyos esetekben felmondási) jog illeti meg.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

számított tizennégy naptári napon belül gyakorolhatja.

A rendelet kimondja továbbá, hogy az elállási jogot a szerződés megkötése és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja a fogyasztó.Ha a vállalkozás az elállási, illetve felmondási joggal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

A fogyasztók számára segítségül a jogszabály melléklete tartalmaz egy elállási nyilatkozat mintát is,ugyanakkor az elállásra irányuló szándékot nem csak e minta felhasználásával, hanem bármilyen, erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal jelezheti a fogyasztó. A fogyasztót terheli az elállási nyilatkozat megfelelő határidőben történő benyújtásának igazolása, így továbbra is javasolt az elküldött e-mailek másolatát lementeni, képernyőmentést készíteni, vagy a posta úton feladott küldeményt tértivevénnyel feladni.

Mikor kell visszafizetnie a vételárat a vállalkozásnak?

A vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy naptári napon belül kell visszatérítenie a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (például postaköltség). Ha azonban a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az ellenszolgáltatás összegét, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

Költség terheli a fogyasztót az elállás kapcsán?

A fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak (pl. termékbemutatón vásárolt masszázsfotelt), akkor a vállalkozásnak saját költségén kell visszafuvaroznia a terméket, ha az jellegénél (pl. méreténél) fogva postai küldeményként nem küldhető vissza. 

Mikor nem állhat el a fogyasztó a szerződéstől?

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát például

Webáruház – Vissza a feladónak?

2016-08-14
Ha online-boltot (is) működtet, tudnia kell: egy magánszemély indoklás nélkül, a megrendelés után 14 napon belül elállhat a webes vásárlásától, egy vállalkozás már nem.

Ha online-boltot (is) működtet, tudnia kell: egy magánszemély  indoklás nélkül, a megrendelés után 14 napon belül elállhat a webes vásárlásától, egy vállalkozás már nem.


Ha többet szeretne tudni, ajánljuk figyelmébe a visszaszolgáltatással vagy annak jogosulatlanságával kapcsolatos  összeállításunkat.


Érdekképviselet – Megkérdezik a szakmákat is

2016-08-17
Ígéretek szerint hamarosan szót kapnak a gazdasági érdekképviseletek is. A téma: hogyan, mivel lehetne mérsékelni a munkaerőgondokon?

Ígéretek szerint hamarosan szót kapnak a gazdasági érdekképviseletek is. A téma: hogyan, mivel lehetne mérsékelni a munkaerőgondokon?


A kormány asztala mellett a munkaerőpiaci kihívásokkal, különösen a munkaerőhiány enyhítésével kapcsolatban mondhatják el a közeljövőben véleményüket a meghívott gazdasági érdekképviseletek.

Erről beszélt egyebek mellett Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter egy Magyar Időknek adott korábbi interjúban, emlékeztetett a lap mai  online felületén. 

Fokozatos járulékcsökkentés? Felvetődött a lehetőség

2016-08-17
„A járulékok fokozatos csökkentése megoldást jelenthetne a hazai foglalkoztatási nehézségek bizonyos részére, a szaktárca ezért vizsgálja, mikor és milyen arányban mérsékelhetnék ezt a közterhet.”

„A járulékok fokozatos csökkentése megoldást jelenthetne a hazai foglalkoztatási nehézségek bizonyos részére, a szaktárca ezért vizsgálja, mikor és milyen arányban mérsékelhetnék ezt a közterhet.”

A kijelentést Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tette nemrégiben egy interjúban. A beszélgetésből kiderült, hogy a döntéshozók azt mérlegelik, hol és mekkora mérséklés milyen hatást válthat ki, melyik teher változtatásával érhető el a legnagyobb gazdasági vagy társadalmi következmény.

Álláspontjuk szerint jelenleg leginkább a munkaerőpiac gondjai igényelnek mielőbbi közbelépést, írta meg a magyaridok.hu.

Áfa, társasági és jövedéki adó, személyi jövedelemadó, járulékok. Az ezeken a címeken együttesen a költségvetéshez érkező befizetések összege 2500 milliárd forinttal nőtt, ami alapja lehet a többlépcsős járulékcsökkentésnek. 

Az előzetes felmérésekből kiderült, hogy az emelkedés döntő része a két legnagyobb teherfajtánál, a társadalombiztosítást megillető összegeknél és az általános forgalmi adónál jelentkezett.

A nemzetgazdasági tárca hozzákezdett az elképzelések megvalósítását szolgáló vizsgálatokhoz, számításokhoz.

Trafikpult – Márkátlan jövő

2016-08-18
Jól fontolja meg, év végéig mennyi „régi” cigit rendel még a boltjába. Két nap múlva életbe lép a forgalmazás megváltozására vonatkozó rendelet.

Jól fontolja meg, év végéig mennyi „régi” cigit rendel még a boltjába. Két nap múlva életbe lép a forgalmazás megváltozására vonatkozó rendelet.

A már piacon lévő dohánytermék márkákat és típusokat a bejegyzett kereskedők 2016. december 31-éig fogadhatják. Ezeket az árukat 2017. május 20-áig lehet forgalomba hozni.

Mint ismeretes, augusztus 20-tól új márkájú vagy típusú cigarettát, illetve fogyasztási dohányt már csak olyan csomagolásban lehet piacra dobni, amelyen jelzés, illetve védjegy sincs, ezt írja elő a dohánytermékek csomagolását előíró rendelet, írja az Origo.

(A Kormány 239/2016. (VIII. 16.) Korm. rendelete a dohánytermékek előállításáról, forgalomba hozataláról és ellenőrzéséről, akombinált figyelmeztetésekről, valamint azegészségvédelmi bírság alkalmazásának részletes szabályairól szóló 39/2013. (II. 14.) Korm.rendelet módosításáról. Megjelent a Magyar Közlöny 2016. évi 118. számában, és itt eléri.)

Továbbá…

A fokozatos átállást biztosítja a rendelet, de legkésőbb 2019. május 20-tól már csak olyan dohánytermékek lehetnek a trafikok polcain, amelyek megfelelnek a most augusztus 20-án hatályba lépő szabálynak, és egységes csomagolásban vannak.

H Í R H Á T T É R

2017. május 20-ától már csak olyan dohánytermékek lehetnek kiskereskedelmi forgalomban, amelyek csomagolásának elő- és hátoldali felületét 65 százalékban képpel kombinált szöveges figyelmeztetések fedik.

Emellett a szabályozás szerint az oldalsó felületeken is általános figyelmeztetések láthatóak majd, és kötelező feltüntetni a leszokásban segítséget nyújtó portál elérhetőségeit is.

A kormányrendelet megszabta azt is, hogy mentolízesítésű cigaretta és mentolízesítésű cigarettadohány 2020. május 20-áig forgalmazható, akkor, ha a mentolos ízesítést a gyártási vagy csomagolási folyamat során adják hozzá a dohánytermékhez, és az ízesítés hozzáadása részben sem függhet a fogyasztótól, így különösen nem lehet kapszulát alkalmazni a mentolos ízesítés hozzáadásához.


Figyelmeztető feliratot a dohányboltokba!

2016-08-19
A tarfikosoknak további kötelezettségei vannak. A jogszabályváltozás holnaptól arra kötelezi őket, hogy az üzleten belül figyelmeztető feliratot helyezzenek el.

A tarfikosoknak további kötelezettségei vannak. A jogszabályváltozás holnaptól arra kötelezi őket, hogy az üzleten belül figyelmeztető feliratot helyezzenek el.

Ahogy tegnapi információnkban már közzétettük, szombattól, augusztus 20-tól életbe lép a dohánytermékek forgalmazásának megváltozására vonatkozó rendelet. Ennek értelmében a már piacon lévő dohánytermék márkákat és típusokat a bejegyzett kereskedők 2016. december 31-éig fogadhatják, az árukat 2017. május 20-áig lehet forgalomba hozni.

És itt van, ami még fontos!

A 239/2016. (VIII. 16.) Kormányrendelet – amelynek jelentős része a dohánytermékek csomagolásával kapcsolatos – további lényeges, a dohányboltot üzemeltetőkre vonatkozó kitételt is tartalmaz, hívta fel figyelmünket a KISOSZ Csongrád megyei tagegyesülete.

A hivatkozott kormányrendelet 7. §-ának (2) és (3) bekezdése a trafikot üzemeltető kereskedő részére is új tájékoztatási kötelezettséget ír elő:

1. A trafikban feliratot kell kifüggeszteni, a következő felirattal:

„A dohányzás halált okoz – szokjon le most!”

2. Kiegészítve a további felirattal:

„Segítség a leszokáshoz: 06 40 200 493, www.leteszemacigit.hu

Figyelem! Mindezeket úgy, hogy a kibővített figyelmeztetés legkisebb felülete 420 x 594 mm legyen.

További előírás, hogy a felirat…

· szembetűnően,

· kontrasztos háttérben,

· jól olvashatóan,

· eltávolíthatatlan nyomtatással,

· letörölhetetlenül,

· magyar nyelven legyen megjelenítve.

A törvény teljes szövegét itt találja.

Legyen figyelmeztető felirat!

2016-08-19
Szombattól további kitétel is kötelezi a dohányboltosokat. Betartását ellenőrizhetik!

Szombattól további kitétel is kötelezi a dohányboltosokat. Betartását ellenőrizhetik!



A jogszabályváltozásba foglalt további kötelezettségre a KISOSZ Csongrád megyei tagegyesülete hívta fel a figyelmet. 

Az információt ezen az oldalunkon találja.

Meg kell erősödnie annak a vállalkozásnak, amelyik jelentős támogatást szeretne!

2016-08-22
Leginkább a stabilan működő vállalkozásoknak lesz esélyük arra, hogy 2020-tól uniós pályázati pénzhez jussanak, mert az elnyerhető támogatások java visszatérítendő lesz…

Leginkább a stabilan működő vállalkozásoknak lesz esélyük arra, hogy 2020-tól uniós pályázati pénzhez jussanak, mert az elnyerhető támogatások java visszatérítendő lesz…

Ahhoz, hogy az uniós támogatásokra jelentős mértékben támaszkodó magyar kkv-szektor a jövőben is sikeresen fejlődhessen, a vállalkozásoknak már most meg kell kezdeniük a felkészülést az új rendszerre.

Ha ezt elmulasztják, a 2020-tól kezdődő pályázati időszakban akár több ezermilliárd forintnyi pályázati forrástól is eleshet a magyar gazdaság, hivatkozik az uzletresz.hu a Goodwill Consulting Kft. szakértőjére.

Hogyan lehet felkészülni?

A felkészülés abból áll, hogy a vállalkozások növelik a hitelképességüket, emellett hosszú távú pénzügyi stratégiát állítanak fel a hitel-visszatérítésre, javasolja Harsányi Gábor, a kft. tulajdonos ügyvezetője, ugyanis a beruházások nem térülnek meg, állítja.

A magyar kkv-szektor teljesítőképességét figyelembe véve fontos, hogy a szektor 2020-ra gazdaságilag minél jobban megerősödjön, hogy képes legyen alkalmazkodni a finanszírozás struktúrájának változásához.

A szakértő szerint a hazai kkv-k leginkább akkor fejlesztenek, ha a finanszírozáshoz találnak megfelelő pályázatot, és elsősorban azokon a területeken invesztálnak, amelyekre támogatást tudnak igényelni.

A 2020 utáni időszakra prognosztizált vissza nem térítendő támogatások arányának csökkenéséhez és a támogatott hitelkonstrukciók növekvő térnyeréséhez időben fel kell készülni a hazai vállalkozásoknak, például az önálló likviditás növelésével, illetve a megfelelő EBITDA (pénzügyi mutató – kamat, adózás, értékcsökkenés és amortizáció nélküli eredmény – a Szerk.) kialakításával, mutat rá a szakember.

Mi a pozitívuma a visszatérítendő támogatásoknak?

Az, hogy a vállalkozások újabb pályázat keretében ismét felvehetik az elnyert és visszafizetett hitelt.

Ennek pedig a teljes gazdaságra nézve multiplikátor hatása lesz.

A visszatérítendő támogatás „tisztíthatja” is a piacot, mivel csak a valóban versenyképes, megtérülő beruházásokra érdemes igénybe venni. Vagyis hosszú távon a teljes magyar gazdaság versenyképességét erősíti.

H Í R H Á T T É R

Az Új Széchenyi Terv és az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében a…

· 2008-2013 között összesen megítélt 10 326 milliárd forintnyi támogatásból alig 3 százalékot kellett visszatéríteni (303 milliárd forintot),

· 2016-2020 között elérhető Széchenyi 2020 program 8985 milliárd forintnyi keretösszegének már a 8,12 százaléka (729,39 milliárd forint) visszatérítendő támogatás keretében hívható le.

Vagyis, közel triplázódott a visszatérítendő támogatások aránya.

Ezt a növekvő tendenciát és az Európai Unió törekvéseit alapul véve 2020 után jelentős mértékben, akár 20-30 százalékra is nőhet, amely pénzben kifejezve akár több ezer milliárd forintot, vagy másképpen számolva a jelenlegi GDP 4 százalékát is elérheti.

Stabil vállalkozások tarolhatnak a jövőben

2016-08-22
Vállalkozóként már most kell arra készülnie, hogy a közeljövőben átalakul a pályázati rendszer. A visszatérítendő támogatások aránya fog növekedni…

Vállalkozóként már most kell arra készülnie, hogy a közeljövőben átalakul a pályázati rendszer. A visszatérítendő támogatások aránya fog növekedni…



Jelentős fejlesztésekre az erős vállalkozások számíthatnak majd leginkább. 

A miértre és a hogyanra ezen az oldalunkon szakértő válaszol.


Hamis termékek – honnan, hányszor, miért?

2016-08-23
A megkérdezettek nem titkolták, hol fértek hozzá a nem eredeti termékekhez, és mi motiválja vásárlásukat.

A megkérdezettek nem titkolták, hol fértek hozzá a nem eredeti termékekhez, és mi motiválja vásárlásukat.

Egy felmérésben a válaszadók több mint fele…,

· 53 százalékuk az internetet,

· 21 százalékuk a piacot vagy utcai árusokat,

· ötödük egyéb hazai üzleteket,

· 15 százalékuk pedig a külföldi boltokat jelölte meg a hamis árucikk beszerzési helyének.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a Tárki közös felméré­sében részt vevők 40 százaléka állította azt, hogy az elmúlt egy évben vásárolt hamis terméket, és csaknem kétharmaduk, vagyis az összes válaszadó negyede az elmúlt évben ezt többször is megtette, számolt be a magyaridok.hu.

Miért keresik hamisat?

A hamisítványok vásárlásának legfőbb motivációját a kedvezőbb ár jelenti, a megkérdezettek több mint fele az alacsony ár miatt vásárolt hamis terméket.

Többségük, 87 százalék az eredeti terméket vette volna meg – ha az nem lett volna sokkal drágább a hamis árunál.

A válaszadóknak ugyanakkor több mint egyharmada azért költött ilyen cikkekre, mert látszólag nem volt gond azok minőségével – derült ki a felmérésből..

Miért nem a hamisat választják?

A kutatás szerint a válaszadókat nem az esetleges szankciók – hanem a hamis termék vélhetően rossz minőségétől való félelem, továbbá a magas egészségügyi kockázat téríthetik el szándékuktól.

Lecsaphatnak üzleti videofelvételeire. Ne hagyja!

2016-08-24
Higgye el, még a saját üzletéről készített és közzétett felvételeit is elhappolhatják azok, akik – némi módosítás után – nem átallják sajátjukként (!) piacra dobni a mostanság annyira közkedvelt „házi” vagy üzleti videókat.

Higgye el, még a saját üzletéről készített és közzétett felvételeit is elhappolhatják azok, akik – némi módosítás után – nem átallják sajátjukként (!) piacra dobni a mostanság annyira közkedvelt „házi” vagy üzleti videókat.


A mostanság egyik legegyszerűbb és rendkívül hatásos marketingmódszer lényegét mutattuk be nemrégiben – de a téma máris kiegészítésre szorul.

Mert muszáj arról is szólni, hogy az üzletünkről készített hatásos videófelvételekre, bizony szemet vethetnek…

Például egy olyan valaki, aki a mi vállalkozásunkhoz hasonló profilban utazik, és csak lusta saját tartalmat előállítani…

Vagy egy olyan valaki, aki egyszerűen haszonért keres, illetve adja tovább a megfelelő tartalmakat…., és persze, létezhet még ezer más motiváció is. A felvételeket jogtalanul használókról lejjebb!

Plagizálásnak nevezi a szakzsargon, ha valaki más szellemi tulajdonát, alkotását a saját nevén adja elő. Esetünkben a digitális plágium vádjával illethetők mindazok, akik adják-veszik a mások által előállított videó tartalmakat.

Ezek a videók értéket képviselnek, komoly alkotómunka eredményeképpen jönnek létre, így ellopásuk, illetéktelen felhasználásuk komoly bevételkiesést és egyéb sérelmeket okozhat a tulajdonosuknak, szerzőjüknek, írja blogbejegyzésében a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szakértője.

Itt a lényeg: digitális plágium, avagy freebooting

Az online médiával együtt él és virul az interneten a digitális plágium is, mivel ezek a kampány-videók – az internetre történő kikerülésük pillanatától szinte azonnal – óhatatlanul bekerülnek a közösségi médiahálózatok hírfolyamaiba, videó megosztókra.

Így megszületik a kampány-videónak egy másodlagos útja a közönséghez, amelyet azonban már nem a videó jogosultja ellenőriz és ural.

Ezt az online plágiumot nevezik freebotingnak.

1. Lényege, hogy az internetre feltöltött videót valaki letölti és újból feltölti egy másik online felületre, például saját honlapjába beágyazza, saját közösségi média fiókjában posztolja, megosztja, gyakran csonkítva, a szerzői jogi jelzések, emblémák, logók eltávolításával, vagy a videó más torzításával.

2. Az is gyakori jelenség, hogy a videót eredeti közegéből kiragadva egy másik kontextusba helyezik el, amelynek következtében a videó eredeti üzenete is elveszik, rosszabb esetben megváltozik, és már nem szolgálja a jogosultjának az érdekeit és eredeti célkitűzéseit.

No, de miért?

A freebooting (plágium) azért terjedt el, mert a videó-megosztó oldalakon, így például a YouTube-on a YouTube csatorna videó nézettség alapján generál bevételt, amelyhez kapcsolódóan reklámbevételre is szert tehet a videó feltöltője, tájékoztat a szakértő.

Videók feltöltésével, új YouTube csatorna létrehozatalával új előfizetők vagy a közösségi média hálózatban új követők szerezhetők.

Általában azok nyúlnak a videó „lopás” módszeréhez, akik nem kívánnak időt, pénzt, energiát áldozni saját tartalom elkészítésére, vagy éppen ahhoz nincs tehetségük vagy ötletük, így kézenfekvőnek tűnik egy már az interneten elérhető videó átvétele.

Itt a bizonyíték is,

miért éri meg az üzleti videó!

A statisztikák alapján a felhasználók több mint 75 százaléka azért látogat fel a Facebookra, hogy vicces vagy egyéb videókat nézzen meg, míg az emberek több mint fele naponta legalább egy videót megnéz a Facebookon.

Ebből látszik, hogy rengeteg embert vonzanak a videó tartalmak a közösségi médiahálózatokon, és sokkal gyorsabban lehet többmilliós nézettséget elérni itt, mint például a YouTube-on.

A Facebook ráadásul nem szereti a közvetlenül a YouTube-ra mutató linkeket, amelyeket nem is jelenít meg az ismerősök hírfolyamában, azonban a közvetlenül a Facebookra feltöltött videók megjelennek.

Látható, miért vonzó a videó tartalmak közösségi médiában való felhasználása, és miért csábít másokat arra, hogy mindenáron, akár más videójának ellopásával is, videó tartalmakat tegyenek elérhetővé a Facebookon.

A videó-plágium veszélyei?

A freebooting (plágium) áldozatául esett videó tulajdonosa, jogosultja komoly károkat szenvedhet el a freebooting miatt, például azért…

mert más összefüggésbe helyezik a videót,

rosszabb minőségben töltik fel,

megcsonkítják,

kivágnak belőle részeket, és

így megváltozik az üzenete, amely a videó tulajdonos üzleti reputációjának sérelméhez is vezethet.

Jogsértés a javából

A freebooting, azaz a videó feltöltése más internetes oldalra, közösségi médiába megvalósíthat szerzői jogsértést, amely többféleképpen is megtörténhet – tájékoztat a szakjogász.

Ha a teljes videót változatlanul töltik fel, és ezáltal olyan új közönséghez jut el, amely eredetileg nem tudott hozzáférni, mert például az eredeti videót csak előfizetéssel vagy regisztráció ellenében lehetett megnézni, akkor az Európai Unió Bíróságának „új nyilvánosság” elvét követő joggyakorlata szerint erre a videó jogosultjától engedélyt kell kérni, és jogdíjat kell fizetni.

Ennek hiányában szerzői jogsértést követ el a videó feltöltője, ami akár bűncselekményt is megvalósíthat, mutat rá a szakértő.

Ha a videót megvágják, beletesznek plusz tartalmakat, eltávolítanak belőle részeket, más kontextusba helyezik, akkor felmerülhet, hogy olyan átdolgozást végeztek a videón, amelyhez szintén a szerzői jogosult előzetes hozzájárulására lett volna szükség.

Szélsőséges esetben pedig az is lehetséges, hogy a módosított videó sérti az eredeti szerző személyhez fűződő jogait, mert a módosítás a szerző becsületére, hírnevére sérelmes, és a szerző akár jelentősebb sérelemdíjat is követelhet.

Ha a videóról eltávolítják a szerzői jogi (copyright) jelzéseket, törlik az elkészítésében résztvevők nevét (stáblistát), akkor az szintén jogsértésnek minősül, jogkezelési adat jogellenes eltávolításának, amelynek nem csupán szerzői jogi, hanem büntetőjogi konzekvenciái is lehetnek.

*

Így védekezhet a videó-plagizálás (videó-lopás) ellen

A megoldás részben jogi, részben marketing jellegű.

Értékelje át bevételszerzési módszereit is!

Akármilyen csábító is lehet a videó megosztón való jövedelemszerzés abból, hogy sokan megtekintik a videónkat, nem ez a leghatékonyabb módszer, mutat rá a jogász.

Az ilyen jövedelemszerzés lassú, rengeteg megtekintés szükséges ahhoz, hogy egyáltalán elkezdődjön a fizetés, ráadásul a Facebookon, Twitteren történő másodlagos közzétételek nem is hoznak pénzt a házhoz.

Át kell ezért alakítani a bevételek forrását, és inkább a kampány-videóban megjelenített szponzoráción keresztül érdemes realizálni a bevételeket.

Terelje a felhasználót a saját felületére!

A videó internetes elérhetővé tétele önmagában nem elég ahhoz, hogy elérje a kitűzött célt, vagyis azt, hogy minél több közvetlen és használható kapcsolatra tegyünk szert a felhasználókkal.

Össze kell kötni a felhasználókat a vállalkozásunkkal, át kell terelnünk a saját honlapunkra, Facebook oldalunkra.

Üzenjen vevőinek, vendégeinek, látogatóinak!

Erre jó eszköz a videó végére egy rövid személyes üzenet szerkesztése, például: „ha tetszett a videó, kérem, látogasson el a weboldalamra, iratkozzon fel a hírlevelemre”,

vagy

ha tetszett, kérlek kommentelj a videó alá, és iratkozz fel YouTube csatornánkra itt”.

Ezek az üzenetek tartalmazzák a weboldalunkra, blogunkra, vállalkozásunkra történő utalást.

A „tolvaj”, ha a freebooting tevékenységet üzletszerűen végzi, valószínűleg nem nézi végig az összes általa újból feltöltött videót, így a mű végére szerkesztett üzenetet sem fogja észrevenni.

Ha mégis rábukkan, feltételezhető, hogy nem fogja venni a fáradságot, hogy ezt kivágja a videóból, így az üzenet el fog jutni a nézőkhöz, a látogatók a videót a videó jogosultjához tudják kötni, az üzenet visszairányítja őket a jogosulthoz. Így pedig legalább részben csökkentettük a freebooting egyik káros következményét, vagyis, hogy a látogatók nem a mi honlapunk nézettségét növelik közvetlenül.

Céglogót a videóra!

Ne engedje, hogy könnyű legyen ellopni!

Ha videóján feltünteti céglogóját, vagy intro-t, outro-t szerkeszt a videóba, feltünteti a videó stáblistáját, vagy a videót vízjellel, vagy egyéb szerzői jogi (copyright vagy © ) jelzéssel látja el, már többet tett azért, hogy videóját ne lehessen olyan könnyedén ellopni, vagy legalábbis a lopás és a videó származása bizonyítható legyen.

Fontos, hogy ezeket a jelzéseket úgy tegyék fel a videóra, hogy a freebooter ne tudja azokat könnyen eltávolítani.

Az ilyen szerzői jogi jelzések eltávolítása ráadásul jogsértésnek, adott esetben bűncselekménynek is minősülhet, amely még jobban elveszi a kedvét a videó tolvajoknak.

Ezekkel a jelzésekkel azt is megelőzhetjük, hogy a jogsértő olyanokkal védekezzen, minthogy „nem tudtam, hogy védett”, „azt hittem, hogy közkincs”, „nem tudtam, ki a szerző, ezért nem tudtam engedélyt kérni”.

Mit tehet, ha digitális-lopás gyanúját észleli!

Ha olyan videóra bukkan az interneten, amely esetén felmerül a gyanúja, hogy az freebooting áldozata lett, célszerű elsőként a szerző tájékoztatása (természetesen erre csak akkor van lehetőség, ha a szerző személye számunkra ismert).

A későbbi bizonyíthatóság érdekében javasolt a jogsértő tartalom dokumentálása például képernyőkép („screenshot”) készítésével, hiszen ez később egy jogi eljárásban segítséget nyújt abban az esetben, ha a jogsértő tartalom időközben eltávolításra kerül.

Komolyabb jogsértés esetén érdemes közjegyző jelenlétében megtekinteni és letölteni a jogsértő videót, és ezt közjegyzői jegyzőkönyvben (ténytanúsításban) rögzíteni.

Van még más megoldás is

Ha a békés megoldás nem működik, bevethető a szerzői jog és az elektronikus kereskedelmi jogszabályok teljes arzenálja.

A videó jogosultja például a videó tárhely- vagy tartalom szolgáltatóját felszólíthatja a jogsértő videó eltávolítására szerzői jogi alapon, ehhez egy jogszabályban meghatározott tartalmú levelet kell küldeni a szolgáltatónak, aki 12 órán belül köteles eltávolítani, elérhetetlenné tenni a videót és feltüntetni, hogy melyik jogosult jogsértést állító közlése alapján került erre sor.

A videó feltöltője 8 napon belül élhet kifogással a szolgáltatónál az eltávolítás ellen, ebben az esetben a szolgáltató újra elérhetővé teszi a videót, és értesíti a jogosultat erről, akinek 10 munkanapja van arra, hogy szerzői jogsértés miatt pert indítson vagy büntető feljelentést tegyen.

Ha ezt megteszi, a szolgáltató újra eltávolítja a videót, és az így is marad mindaddig, amíg az eljárásban a bíróság jogerős határozatot nem hoz.

A YouTube-nak, a Facebooknak, a Twitternek és a nagy közösségi médiahálózatoknak, videó-megosztóknak saját űrlapjuk és szabályzatuk van a fenti eltávolítási kérelemre vonatkozóan, amelyek kitöltése azonban angol nyelvtudást és némi szerzői jogi jártasságot igényel.

Ha a videó átvétele komoly veszteséget okoz, vagy sérti vállalkozásának vagy a szerzőnek a becsületét, jó hírét, akkor érdemes szerzői jogban jártas ügyvédhez fordulni, és az ügyet professzionális segítséggel vinni bíróság elé, ajánlja a szakértő.

Védje üzleti videofelvételeit! Szükség lehet rá

2016-08-24
Leginkább a közösségi oldalakon garázdálkodhatnak a „videó-tolvajok”. A plagizálás kivédéséhez támaszkodjon saját honlapjára! De mutatjuk a többi megoldást is…

Leginkább a közösségi oldalakon garázdálkodhatnak a „videó-tolvajok”. A plagizálás kivédéséhez támaszkodjon saját honlapjára! De mutatjuk a többi megoldást is…



Jogvégzett szakember ad egyszerűen alkalmazható tanácsokat a megelőzéshez, 

és a már megkárosítottak is tájékozódhatnak ezen az oldalunkon.

SOMOGY megye – Pénzt takarít meg, ha a szezon végét bejelenti

2016-08-25
Ha online pénztárgépet használ szezonálisan működtetett kereskedelmi vagy vendéglátó egységében, ne felejtse el bejelenteni az adóhatóságnak és az illetékes internetszolgáltatónak – ha az idény végén bezárja üzletét.

Ha online pénztárgépet használ szezonálisan működtetett kereskedelmi vagy vendéglátó egységében, ne felejtse el bejelenteni az adóhatóságnak és az illetékes internetszolgáltatónak – ha az idény végén bezárja üzletét.

Mint ismeretes, a KISOSZ tavalyi érdekképviseleti munkájának egyik eredményeként elérte, hogy a szezonálisan működtetett üzletekben – kérelemre (!) nem kell adatforgalmazási díjat fizetni az online pénztárgépek után a szüneteltetés időtartamára, emlékeztetett hírlevelében az országos szövetség somogyi tagegyesülete.

A bejelentést a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz és a pénztárgép internetkapcsolatát biztosító szolgáltatóhoz kell bejelenteni.

Itt van minden tudnivaló!

A szüneteltetés és bejelentés részleteiről (nyomtatványelérés, tudnivalók a visszaaktiválásról, stb…) korábban írtunk. A mindenre kiterjedő információinkat és elérhetőségeket  itt találja.

Szezonális vállalkozó? Ne feledje bejelenteni!

2016-08-25
Vállalkozásonként több tízezer forintot is megspórolhat, ha időben bejelenti: szünetelteti a működtetést.

Vállalkozásonként több tízezer forintot is megspórolhat, ha időben bejelenti: szünetelteti a működtetést.

Kérheti a szezonálisan működtetett üzletében az online pénztárgép adatforgalmazásának szüneteltetését, emlékeztet a KISOSZ Somogy megyei tagegyesülete.

Csökkenni fognak a költségei.

A kérelemmel kapcsolatos tudnivalókat ezen az oldalunkon találja.


SOMOGY megye – Szezonvégi számvetés

2016-08-28
Az idei nyári turisztikai szezont értékelték a dél-balaton parti vállalkozások a KISOSZ Somogy megyei tagegyesületének balatonszárszói vállalkozói fórumán.

Az idei nyári turisztikai szezont értékelték a dél-balaton parti vállalkozások a KISOSZ Somogy megyei tagegyesületének balatonszárszói vállalkozói fórumán.

A szervezet közleményéből kiderül, hogy a dél-balatoni kereskedők és vendéglátók idei nyári forgalma és bevételei jelentősen elmaradnak a tavalyi, „kiugróhoz” képest. A mostani jellemzők leginkább a tavalyelőttihez hasonlatosak. A szakképzett munkaerőhiány azonban eddig idén sújtott leginkább.

Forgalom és kínálat – mi befolyásolta?

A megyei szervezet tájékoztatójából kiderül: …„ a part menti üzleteknél általában a szeszélyes időjárás következtében gyengébb a forgalom.

Hétvégére sok vendég és turista érkezik, ilyenkor két-háromszor nagyobb a forgalom, mint hétfőtől csütörtökig.

Pozitív tapasztalat, hogy a balatoni vendéglátósok zöme kínál a „kispénzű” vendégkör számára 1000 Ft/adag körüli menüt.

A balatoni vendégkör több mint kétharmada magyar vendég, már évek óta, és ez idén erősödött, mert a hazai turisták közül többen Tunézia, Egyiptom, Görögország, Törökország helyett a biztonságosabb hazai üdülést választották.

Információk szerint sokan keresték a magasabb kategóriájú szállodákat és wellness programokat is nyújtó szálláshelyeket, de a főszezonban nehezen lehetett szobát kapni a fizető vendéglátóhelyeken is.

A balatoni turizmus erősödését segítette a településeken kínált színes kulturális, zenei és sport programok.

Kitelepülések, mozgóárusok és a fesztiválok egyre erősebb (gyengítő, vagy növelő) hatással vannak az állandó boltok, üzletek forgalmára

A nagyszámú hazai vendég egy része kevesebb pénzzel érkezett a Balatonhoz, ami a forgalomban is megmutatkozott.

Jelentős a SZÉP kártyás vásárlás forgalmi arány a vendéglátó üzleteknél.

A kiskereskedelmi üzletek vasárnapi nyitvatartásának tilalma megszűnt, amely a vendégkör vendéglátóhelyi fogyasztását tapasztalatunk szerint negatívan befolyásolta…

Munkaerőhelyzet

Előszezonban jelentős munkaerőhiánnyal kellett számolni.

Júliustól az egyetemisták, főiskolások és középiskolások felvételével javult a helyzet, azonban továbbra is gondot jelent a gyakorlattal és szakképzettséggel rendelkező eladók, felszolgálók, szakácsok hiánya.

Jelentős létszámmozgást (fluktuációt) tapasztaltak a vállalkozók, elsősorban a vendéglátóhelyeken.

A szezonális munkaerő gyorsabban elfárad és jellemzően egy-másfél hónapnál hosszabb időtartamra nem vállal munkát…

Sajnos a balatoni települések körzetében regisztrált álláskeresők közül kiskereskedelemben és vendéglátásban kevesen vállalnak munkát, vagy a hozzáállásuk következtében hosszabb távon nem foglalkoztatják őket.

A vállalkozó kiszolgáltatott helyzetbe került több esetben. A krónikus munkaerőhiány miatt „kényszerből” nem léphetett fel olyan dolgozóval szemben, aki felelőtlen magatartásával kárt okozott az üzletnek, vagy például főszezonba biztosított egy hetes szabadságot a dolgozónak, hogy ezt követően a szezont végigdolgozza.

Jogszabályok hatása a vállalkozások működésére

Vasárnapi nyitvatartás tilalmának megszüntetése ismételten új helyzet elé állította a szezonálisan működő vállalkozásokat is, és gyors alkalmazkodást igényelt tőlük (a kiskereskedelmi forgalom elsősorban a multinacionális üzletláncoknál szemlátomást erősödött, a kis üzleteknél és a vendéglátásban részben ellentétes a tendencia).

Adó- és járulékterhek hatása

A vendéglátásban az ételszolgáltatásokra vonatkozó áfacsökkentésre égető szükség mutatkozik.

A vállalkozások a bejelentett adócsökkentést gazdasági szempontból is várják, ami a jövő évben 18 százalék lesz, és két év múlva a turizmusfejlesztési hozzájárulással együtt is 5+4 százalékpontra mérséklődik.

A KISOSZ évek óta szorgalmazza:

1. a vállalkozói járulékterhek csökkentését, különösen a munkabérre rakódó terhek esetében.

Vendéglátásban és a kisboltoknál a költségek között jellemzően magas az élőmunka költségaránya.

Arra a kérdésre, hogy milyen mértékű adó-, vagy járulékcsökkentés segítene a hiányzó munkaerő pótlásában általában – a mikrovállalkozások esetében 8-10 százalék a javaslat.

2. Online pénztárgépek működésének szabályozásával kapcsolatban a balatoni vállalkozók javaslatát felkarolva sikert ért el a KISOSZ és több javaslatunk beépült a jogszabály-módosítások közé 2016.04.02-től.

(Például a használt online pénztárgépek eladását nehezítette, akadályozta a viszonylag drága memóriaegység kötelező cseréje, amely az átszemélyesítéssel elvileg, jogszabályi alapon, megoldódni látszik…

A gyakorlatban még nem működik a jogszabály-módosítás az elhúzódó engedélyezési problémák miatt. Ez, a Balaton déli partján mintegy 80-100 működésüket feladó vállalkozónak okoz bosszúságot és anyagi hátrányt.)

Hatósági ellenőrzések

Balatoni vállalkozásokat is folyamatosan és visszatérően ellenőrizték az állami hatóságok.

Vállalkozói tapasztalat szerint változott az ellenőrzések módszere és egyre több segítőkészséget tapasztaltak, mert a revizorok, a kisebb hibák esetén, először figyelmeztettek.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzésekkor folytatódott a pozitív tendencia és a vállalkozók kevesebb, mint egyötödénél találtak kisebb jogsértést (szűk mérés, hitelesített űrmérték hiánya, vásárlók könyvével kapcsolatos szabálytalanság, stb…)

Az adóhatósági ellenőrzések jelenleg is tartanak és általában a nyugtaadással, a pénztári nyitókészlet vezetésével, az online pénztárgépek szüneteltetés utáni bejelentésével kapcsolatban merültek fel hibák…”  (Pénztárgépek szüneteltetésével kapcsolatban a minap tájékoztattunk mindenre kiterjedő részletességgel ezen az oldalunkon  – a Szerk.)

Gyorsjelentés – szezonvégi számvetés

2016-08-26
A tavalyi kiugróan magastól általában elmaradt a forgalmuk a Balaton déli partján működő vállalkozásoknak az idei nyári idegenforgalmi szezonban…

A tavalyi kiugróan magastól általában elmaradt a forgalmuk a Balaton déli partján működő vállalkozásoknak  az idei nyári idegenforgalmi szezonban

A környék kereskedelmi és vendéglátó egységei gyenge előszezont és a tavalyelőttihez hasonló főszezont zártak, de a tavalyi nyárnál jóval mérsékeltebb forgalommal és bevétellel; a szakképzett munkaerő hiánya minden várakozást felülírt, tette közzé egyebek mellett a KISOSZ Somogy megyei tagegyesülete

Részletek ezen az oldalunkon.

Meg tudja mondani, honnan, hogyan és milyen hal kerüljön a vendéglői tányérokra?

2016-08-30
Ha igen, akkor máris küldje el véleményét és javaslatát a minisztériumba! Számítanak rá!

Ha igen, akkor máris küldje el véleményét és javaslatát a minisztériumba! Számítanak rá!

A kereskedelmi halászat betiltása miatt nem tudnak hal alapanyaghoz jutni a balatoni és a Tisza melletti vendéglátóhelyek.

Ezért a balatoni halászat teljes tiltását időszerű lenne felülvizsgálni, és ésszerű keretek között szabályozottan, a szakmai, környezetvédelmi szempontok figyelembe vételével újra kellene indítani!

Ezt az álláspontot képviseli a vendéglátósok és a kiskereskedők többsége is, írja hírlevelében tagjainak a KISOSZ somogyi tagegyesülete.

Most van vagy nincs „helyi hal” a vendéglőkben?

A szervezet az egyik megyei online lapot idézi: „Sajtóhírek szerint felháborodott Orbán Viktor miniszterelnök azon, hogy a kereskedelmi halászat betiltása miatt nem tudnak hal alapanyaghoz jutni a balatoni és a Tisza melletti vendéglátóhelyek…

A téma felvetődése kapcsán Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a soron következő Kormányinfón jó ötletnek nevezte, hogy idén januártól a kereskedelmi halászatot kitiltották a természetes vizekről és a vízhasznosítást horgászszervezetek vették át, de szerinte ennek komoly következményei vannak. Ilyen például, hogy sem balatoni, sem tiszai hal nincs a vendéglátóhelyeken, írja a sonline.hu. 

Sürgős megoldási javaslatokat kért Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől, aki azonban, Lázár szerint, a kormánynak arról számolt be, hogy a probléma megoldott és a vendéglátóhelyek, éttermek üzemeltetői hozzá tudnak jutni a tiszai vagy a balatoni halakhoz, ha akarnak.

A KISOSZ rajta van az ügyön, csatlakozzon!

A témával kapcsolatban eredményesebben lehetne lobbizni, amennyiben az ön vállalkozói véleményét és javaslatát megírná és elküldené

· a Nemzetgazdasági Minisztérium (e-mail: ugyfelszolgalat@ngm.gov.hu) vagy/és

· a Földművelésügyi Minisztérium ( e-mail: info@fm.gov.hu) és a Miniszterelnökség ( e-mail: erkeztetok@me.gov.hu) e-mail címére, tájékoztatott a megyei szervezet.

Helyi halakat az éttermekbe!

2016-08-30
A KISOSZ rajta van az ügyön, csatlakozzon!

A KISOSZ rajta van az ügyön, csatlakozzon!

A minap került (megint) terítékre a téma: a balatoni éttermekben csak éppen balatoni hal, a Tisza mellettiekben meg tiszai hal nincs. Most a miniszterelnöknek is feltűnt…

A kormánnyal és a KISOSZ-szal együtt keresheti a megoldást, illetve mondhatja el ön is a véleményét, javaslatait. Mutatjuk a részleteket.